לא רק לבן: אלו הצבעים שאת יכולה ללבוש ביום כיפור

יום הכיפורים מתקרב, וזה הזמן שלך לבחור את השמלה החגיגית איתה תגיעי לתפילה בבית הכנסת. אנחנו כאן כדי להרגיע: היא ממש לא חייבת להיות לבנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/23 11:31 ו בתשרי התשפד

לא רק לבן: אלו הצבעים שאת יכולה ללבוש ביום כיפור
צילום: shutterstock

יום הכיפורים הוא אחד הימים הקדושים לעם ישראל, יום של כפרה וחזרה בתשובה. המוסכמה האופנתית היא ללבוש לבן, כשהמקור למנהג הוא על פי הפסוק, "אם יהיו חטאיכם כשנים כשלג ילבינו". לבן הוא צבע המסמל ניקיון, טהרה ואף פשטות. אפשרות אחרת היא שמקורו של המנהג הוא בבגדי הלבן של הכהן הגדול, המיוחדים לעבודת יום הכיפורים.

אך לא כולנו אוהבות את הצבע הלבן ויש גם מי שחוששות להיראות כמו כלות, לכן מצאנו בשבילכן מספר גוונים שיוכלו להחליף את השמלה הלבנה ועדיין לשמור על הפשטות והטהרה.

1. ורוד עתיק

הפיתרון האולטימטיבי לבעיית הלבוש ביום הכיפורים הוא הצבע הורוד, בגוון עתיק או עדין אחר. הוא מספיק מזכיר לבן, הוא חגיגי, נשי ונותן תחושה של טוהר. אף אחד לא יסתכל עלייך מוזר כשתופיעי בשמלת שיפון ורדרדה, ותוכלי להיות הכי אופנתית בעזרת הנשים.

צילום: shutterstock

2. שחור

הנה כלל שאתן יכולות לקחת אתכן לכל החיים: שחור תמיד עובד. ביום הולדת, בניחום אבלים, בישיבה עם החבר'ה ובמסיבה מטורפת, אין סיטואציה שבה הצבע השחור לא יוכל להשתלב. כך גם ביום כיפור, יום חשוב וחגיגי, אפשר תמיד לסדר הכל עם שמלה שחורה.

צילום: shutterstock

3. גווני פסטל

כל גווני הפסטל - מחום ועד תכלת, סגול לילך ושמנת, יכולים להתאים לתפילת יום הכיפורים בבית הכנסת. מה שיכריע האם השמלה מתאימה או לא יתמקד הפעם בגזרה ולא בצבע, אך באופן כללי הגוונים העדינים חגיגיים מספיק ליום הקדוש.

צילום: shutterstock