לובשים פוליטיקה ביידן לבש עניבה אדומה וממש לא מהסיבה שחשבתם

נשיא ארצות הברית התייצב לפגישתו עם ראש הממשלה נתניהו עם עניבה אדומה, לכאורה על בסיס צבעי הדגל האמריקאי. אלא שהסיבה לכך כך מתברר קשורה דווקא בשביתה ההיסטורית בתעשיית הרכב | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/23 19:55 ה בתשרי התשפד

ביידן לבש עניבה אדומה וממש לא מהסיבה שחשבתם
ביידן, לא סתם לבש עניבה אדומה, צילום: אבי אוחיון\לע"מ

לרוב, מנהיגי העולם וגם סתם פוליטיקאים מן השורה, מתייצבים לאירועים ופגישות רשמיים כשהם לובשים עניבה כמקובל ולרוב כי גם תהיה בצבעי הדגל של המדינה אותה הם מייצגים. במהלך פגישתם של ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארה"ב ביידן הדברים לבשו השניים כצפוי עניבות תואמות, נתניהו בכחול וביידן באדום. אלא שעל פי דיווח של העיתונאי עמיחי שטיין, הסיבה שביידן לבש את העניבה האדומה בכלל קשורה לשביתה ההיסטורית שנערכת בימים אלה בארצות הברית.

הזדהות עם תעשיית הרכב

כאמור, בימים אלה נערכת בארה"ב שביתה של איגוד עובדי תעשיית הרכב במחאה על עיכוב חידוש הסכמי השכר בשלושה חברות רכב גדולות. עובדי חברות פורד, ג'נרל מוטורס וסטלנטיס שובתים מאז יום חמישי לאחר שביום זה נגמרו הסכמי השכר הקודמים והסכמים חדשים טרם נחתמו. הצבע שמזוהה עם השובתים, הוא הצבע האדום, הצבע איתו בחר ביידן להגיע לפגישה.

נתניהו וביידן

נתניהו וביידן, צילום: אבי אוחיון /לע"מ

אחרי 88 שנה

שביתת הרכב המדובר היסטורית מהסיבה שהיא השביתה הראשונה של איגוד עובדי תעשיית הרכב ב-88 השנים האחרונות. וועדי העובדים דורשים העלאות שכר משמעותיות ולשיפור ההטבות למען העובדים בעיקר סביב שחיקת הכסף ועליית האינפלציה.