ראיון מהאולפנה בבני ברק לאירוויזיון: הכירו את המאפרת של הסלבס

תהילה גוטליב התחנכה בבית דתי ולמדה באולפנה בבני ברק, אך משם צמחה היישר לעולם הזוהר. אחרי שאיפרה את נועה קירל לאירוויזיון, טסה עם שירי מימון לבריטניה ועבדה באופן צמוד עם מותג העל "שאנל" -היא מדברת על הכל

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 07/09/23 16:55 כא באלול התשפג

מהאולפנה בבני ברק לאירוויזיון: הכירו את המאפרת של הסלבס
תהילה גוטליב מאפרת את נועה קירל, צילום: ערן לוי

מגי אזרזר, נועה קירל, חן אמסלם, שירי מימון, נטע אלחמיסטר ושירה האס - הן רק חלק מהשמות הגדולים שעברו תחת מגע הקסם של תהילה גוטליב. גוטליב, שגדלה במושב השיתופי-דתי משואות יצחק ולמדה במשך מספר שנים באולפנת נווה שרה בבני ברק, היא אחת מהמאפרות הגדולות כרגע בארץ. כמי שאיפרה את נועה קירל לאירוויזיון ועומדת מאחורי השמות הגדולים ביותר בישראל, אפשר בקלות להכתיר את גוטליב כמאפרת של הסלבס.

לעולם האיפור היא נכנסה כמעט בבת אחת. כבר מההתחלה נצמדה לאחת המאפרות בתוכנית טלוויזיה, ועבדה עם לא מעט שחקנים שהשתתפו בה. אלא שזו עדיין לא הייתה הפריצה הסופית, שהגיעה כמה שנים מאוחר יותר. השנה היא 2013, שירי מימון עומדת לטוס לבריטניה להיפגש עם סיימון קאוול לקראת עליית התכנית "אקס פקטור", והיא מחפשת מאפרת בדחיפות. היא בוחרת בגוטליב, שהייתה בסיומה של חופשת לידה, וזו מחליטה לקפוץ על ההזדמנות. "שם משהו התחיל לקרות", היא מספרת, "הרגשתי שמאז שנהייתי צמודה לשירי יותר מחזרים אחריי, אני יותר מבוקשת".

תהילה גוטליב מאפרת את שירי מימון

תהילה גוטליב מאפרת את שירי מימון צילום: ללא

"ההורים שלי הכירו בבני עקיבא"

גוטליב אמנם גדלה בבית דתי, אך לא ראתה בזה מכשול בדרך להצלחה שלה. "גדלתי בבית דתי מאוד מאפשר", היא מודה, "ההורים שלי גדלו באנגליה והכירו בבני עקיבא, עלו לארץ אחרי שהתחתנו. המקום של היצירתיות והאומנות היה בוער אצל שני ההורים שלי". למרות שכבר בגיל מוקדם - בעודה לומדת באולפנה - היא בחרה לצאת בשאלה, הדת היא עדיין חלק בלתי נפרד מהחיים שלה: "לא הרגשתי שזו יציאה מהדת כי יש הרבה ערכים שבחרתי לקחת איתי". לגוטליב חמישה אחים גדולים ממנה, והיא לא הייתה הראשונה שבחרה ללכת בדרך אחרת מההורים.

"יש משהו בדת שלא מתחבר לי עד הסוף לעולם הזה"

אם היית נשארת דתייה, את חושבת שהיית יכולה להגיע למעמד הזה?

גוטליב מתלבטת רבות לפני שהיא עונה. "קשה לי להגיד, כי לא בחרתי בדרך הזאת", היא מסבירה את ההיסוס, "אני חושבת שאדם דתי יכול לשים גבולות, אבל כשאתה לא הטאלנט אתה חייב להתאים את עצמך אליו. יש משהו בדת שלא מתחבר לי עד הסוף לעולם הזה, אבל מצד שני אני מכירה הרבה דתיים שעובדים בתעשייה. האם יותר קשה להם? כן, הם יותר מוגבלים, אבל זה אפשרי".

את משקיעה במשך שעות על איפור ואחר כך כולם מתמקדים בטאלנט. רוב האנשים אפילו לא יודעים שאת עומדת מאחורי התוצאה.

"יש בזה משהו שאני דווקא אוהבת", היא מפתיעה אותי בתשובתה, "בחרתי להיות מאחורי הקלעים. אני נוגעת בתהילה אבל לא צריכה שזאת תהיה אני, אני לא צריכה להיות חשופה ואני יכולה לשמור על עצמי".

דר זוזובסקי, איפור: תהילה גוטליב

דר זוזובסקי, איפור: תהילה גוטליב צילום: אלכסנדרוס מרקיס

"הפקות ענק דווקא קלות יותר"

מה ההפקה הכי גדולה שיצא לך לקחת בה חלק?

"האירוויזיון. עשיתי אירוויזיון גם בארץ, איפרתי את לוסי איוב כשהיא הייתה מנחה, ואז עשיתי עם האירוויזיון בליברפול (עם נועה קירל). אני מרגישה שעשיתי את כל הטקסים הכי גדולים, התכניות הכי גדולות, קמפיינים גדולים. אני גם עובדת בשיתוף פעולה עם שאנל, אז אני מוזמנת לכל מיני אירועים של החברה. תמיד כשאני שם אני מרגישה חלק ממשהו מאוד גדול".

בניגוד למצופה, גוטליב מסבירה שהפקות הענק הן דווקא החלק הקל יותר. "זה מנוהל בצורה מאוד קפדנית מבחינת לוח זמנים", היא מנמקת, "בארץ זה דברים שלא תמיד מסודרים בו. אנחנו רגילים לעבוד מאוד קשה, המון שעות, חוסר ודאות, את לא יודעת מתי תסיימי את יום הצילום". עם זאת, גוטליב לא מכחישה, בהפקות הגדולות יש הרבה התרגשות ואדרנלין, וידיעה שלתוצאה הסופית יש הרבה משקל.

נועה קירל, איפור: תהילה גוטליב

נועה קירל, איפור: תהילה גוטליב צילום: ערן לוי

"כל עוד אני נהנית לאפר אני אמשיך לעשות את זה"

איפרת את השמות הכי גדולים בתעשייה, לאן אפשר לעלות מכאן?

"יש לי מותג של ריסים, 'Tehilla'shes', שבעלי מנהל אותו, והוא הולך וגדל כל הזמן, אני מרגישה שזה הזמן להרחיב אותו. אף פעם לא היה לי איזה יעד שאמרתי 'עכשיו אני רוצה לעשות את זה', הלכתי עם הלב והתשוקות. כל עוד אני נהנית לאפר אני אמשיך לעשות את זה, ביום שזה פחות יראה לי נחשוב על כיוונים אחרים. משאירה את החלומות עוד פתוחים".