שמתם לב? חברי הכנסת מדגמנים לוקים לשלושת השבועות

בתקופת בין המיצרים קיים איסור להסתפר ולגלח את שיער הראש. גם חברי הכנסת הדתיים מקפידים על האיסור, והגיעו השבוע לכנסת עם זקנים ושפמים שטרם יצא לנו לראות

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 18/07/23 13:20 כט בתמוז התשפג

שמתם לב? חברי הכנסת מדגמנים לוקים לשלושת השבועות
צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בין שלל המנהגים והאיסורים בתקופת בין המיצרים, המתחילה בי"ז בתמוז ונמשכת שלושה שבועות, עד ט' באב, קיים איסור על גברים להסתפר ולהתגלח. האיסור מביא לכך שבכל שנה אנחנו עדים לגברים סרוגים ברחבי הארץ מגדלים זקנים ושפמים, וזוכים לראות לוקים קצת שונים מהרגיל. גם חברי הכנסת הדתיים שלנו שומרים על האיסור, והופיעו השבוע עם לוקים שמסמלים את שלושת השבועות.

בצלאל סמוטריץ'

אצל שר האוצר אמנם לא ניכר שינוי משמעותי, אך בהחלט ניתן להבחין שהוא שומר על האיסור. בתמונה הימנית, שצולמה לפני כחודש, סמוטריץ' מגולח וזקנו מסודר. בתמונה השמאלית, שצולמה השבוע, שפמו של חבר הכנסת עשיר יותר והזקן ארוך מהרגיל. אם שואלים אותנו, לא כדאי לאמץ את הלוק.

צילום:  Chaim Goldberg/Sraya Diamant/Flash90

שמחה רוטמן

אצל יו"ר ועדת החוקה השינוי הוא המשמעותי ביותר. רוטמן, שרגיל לגלח את זקנו לגמרי ולהשאיר זיפים בלבד - כפי שניתן לראות בתמונה הימנית - שינה לגמרי את הלוק בעקבות בין המיצרים. בתמונה השמאלית, שצולמה השבוע, חבר הכנסת כבר התהדר בזקן של ממש לצד שפם ניכר. האמת? אהבנו.

צילום:  Chaim Goldberg/Yonatan Sindel/Flash90

אריה דרעי 

את אריה דרעי אמנם רגילים לראות עם זקן לבן, אך גם אצלו ניתן לראות את השינוי. בתמונה הימנית, בה צולם לפני כחודש, זקנו קטנטן ועל פניו שערות לבנות. בתמונה השמאלית, לעומת זאת, לאחר שלושה שבועות ללא גילוח, הזקן של דרעי ארוך משמעותית וכבר לא ראוי להיקרא "זקנקן". אמנם לא מדובר במהפך דרסטי, אך אנחנו מעדיפים את הגרסה המקורית.

צילום: Chaim Goldberg/Yonatan Sindel/Flash90