אחרי 40 שנה על מדים: 7 לוקים שיעזרו לכם להשתלב יפה באזרחות

אביב כוכבי סיים את שירותי הצבאי לאחר 40 שנה, ועכשיו יצטרך להתמודד עם דילמה לא פחות קשה מכל מבצע צבאי: מה לובשים? אנחנו דאגנו לרמטכ''ל היוצא והכנו במיוחד בשבילו רשימה של 7 לוקים לגילאי ה-60

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/23 17:31 כד בטבת התשפג

אחרי 40 שנה על מדים: 7 לוקים שיעזרו לכם להשתלב יפה באזרחות
בהצלחה באזרחות אביב, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

רא''ל אביב כוכבי סיים השבוע את שירותו הצבאי לאחר 40 שנים שבהן טיפס מחייל צעיר ועד לדרגת רמטכ''ל. עוד מהיותו בן 19 התרגל כוכבי לעטות מדי א' או ב' מאובקים, וחסך לעצמו שעות של התלבטות מול מדפי הארון. עכשיו כוכבי יוצא לחיי האזרחות, ויצטרך לצאת למסע קניות לבניית מלתחה חדשה ומתאימה לגילו. אז כדי לחסוך לרמטכ''ל היוצא הרבה כאב ראש, הכנו בשבילו ובשבילכם עשרה לוקים שמתאימים במיוחד לגילאי שישים, ולא יהיה פה טיפת צבע חאקי. 

צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המחויט

כוכבי, אמנם התרגלת להגיע לכל אירוע במדים מגוהצים ונעליים משופצרות, אך כדאי שתדע שזה לא הלוק האידיאלי לחתונה של האחיינית. את הלוק הבא תוכל להרכיב ממכופתרת חלקה, חליפה מחויטת עם מכנס תואם, ועניבת קשר שתעצים את ההופעה. לגבי הנעליים? אל תסתבך, נעלי שרוכים חלקות בצבע חום או שחור יספיקו להשלמת הלוק.

צילום: shutterstock

הרשמי

זה קצת מבלבל, אבל אנחנו סומכים על נסיון החיים שצברת. נכון, הלוק הרשמי מאוד דומה ללוק המחויט, אבל יש בניהם הבדל עיקרי אחד: פחות צבעים. את הלוק הרשמי ירכיבו גם כן חליפה, מכנס ועניבה ארוכה, אך הפעם ההמלצה היא למעט בצבעים ולהסתפק בגווני שחור-לבן-אפור. הלוק הרשמי יתאים לפגישת עבודה חשובה או חתימה על חוזה, וגם הפעם אפשר להסתפק בנעל שחורה עם קשירה.

צילום: shutterstock

המטייל

אם אתה מתכוון לצאת לטיול של אחרי צבא, חשוב שתדע שלא בכל גיל אפשר להסתובב בעולם עם חולצה של ציורי דקל צבעוניים. לטיול שלך כדאי שתבחר במכופתרת עם שרוול קצר, אפשר גם צבעונית, מכנסיים קצרים רחבים ואם ממש התגעגעת לכומתה תוכל להסתובב עם כובע להגנה מהשמש.

צילום: shutterstock

הספורטיבי

אתה אולי רגיל לאימונים צבאיים, אבל חשוב שתדע שגם כשיוצאים לרוץ צריך לדעת מה לובשים. בתור אדם מכובד שהרבה נושאים אליו עיניים, יש כמה דברים שחייב לשים לב אליהם: אסור למכנס להיות קצר מדי, צריך לוודא שהחולצה לא צמודה מדי, ותמיד עדיף לוותר על גופיה. את הנעליים הצבעוניות עדיף להשאיר בחנות, ולבחור נעל בצבע אחד או שניים, שישתלבו בכל לוק.

צילום: shutterstock

הצבעוני

כשמדברים על לוק צבעוני, שמתאים לשימוש יום-יומי, צריך להיזהר עם צבעוניות מדודה. שילוב של שני גוונים בסך הכל, שישתלבו זה עם זה, בלי להסתבך יותר מדי. הכלל הכי חשוב: את הצבע הדומיננטי תשאיר לחולצה, כי גבר עם מכנס אדום זרחני זה אף פעם לא מראה מלבב.

צילום: shutterstock

הסטייליסט

אם מתחשק לך להוכיח שלמרות הפער האופנתי שצברת עדיין סטייל זורם בדמך, זה הלוק שמתאים לך. והוא לא מסובך בכלל: חולצה חלקה בגוון חיוור (הבטחנו שלא יהיה חאקי, אבל רק נגיעה קטנה), מכנסי ג'ינס כהים או שחורים, ואת כובד האחריות משאירים לז'קט האופנתי, שמיד מעלה את הלוק בכמה דרגות.

צילום: shutterstock

הקליל

את הלוק הקליל והלא מתאמץ, תוכל להרכיב ממש בקלות. חולצה קצרה מכופתרת, מכנסי ג'ינס פשוטים ונעליים חומות שטוחות, הן הבסיס שנמצא בכל ארון. חשוב לו לשכוח את האקססוריז ולהשתמש בשעון (לא צבאי) וחגורה מתאימה, ותוך רגע הרכבת לוק לשימוש יום-יומי ופשוט.

צילום: shutterstock