לא רק לפיצוח: מה הקשר בין אגוזים לשמירה על עור הפנים?

האגוזים נחשבים לאחד המאכלים הבריאים והמזינים בטבע, וידועים בערכים התזונתיים המועילים שלהם. מה שלא ידעתם הוא שיש להם גם סגולות טיפוח מיוחדות כמו שמירה על העור, ריפוי מכוויות, ואפילו חיזוק הציפורניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/23 12:16 כב בטבת התשפג

לא רק לפיצוח: מה הקשר בין אגוזים לשמירה על עור הפנים?
צילום: shutterstock

את האגוזים שלנו אנחנו רגילים לפצח או להכניס לעוגה, אבל רובנו אף פעם לא חשבנו למרוח אותם על הגוף. מסתבר שהאגוזים הם לא רק מזון לגוף, אלא גם "מזון לעור", כפי שחשפה בפנינו שרונה רומנו לזר, מייסדת המותג האורגני אקו-לאב. שישה מהאגוזים שכולנו מכירים, מתמחים גם ביכולות טיפוח אורגניות, ויכולים לשנות לגמרי את שגרת הטיפוח שלנו:

אגוז שיאה: האגוז מפיק חמאת שיאה, שמן בעל מרקם מאד מוצק, וביכולתו לשמור על הלחות הטבעית של העור, לרכך ולהגמיש אותו. הוא משמש בענף הקוסמטיקה לקרמים ללחות והזנה, נגד קמטים, כקרם החייאה לעור סביב העיניים ולמשחות לשפתיים יבשות וסדוקות. בנוסף לכך יש לחמאת השיאה אפקט טיפולי בזיהומים ופצעים בעור.

צילום: shutterstock

אגוז ארגן: האגוז מפיק שמן ארגן, או בשמו השני "שמן מרוקאי", וידוע ביכולתו לרפא מחלות ופגעי עור רבים כמו חתכים קלים, אבעבועות רוח, שפשפת ותפרחת חיתולים. שמן הארגן ידוע גם בשימוש לטיפול בצלקות, מניעת סימני מתיחה בזמן הריון, חיזוק ציפורניים ועוד.

צילום: shutterstock

אגוז לוז: השמן המופק מאגוזי לוז מרכך ומזין את עור הגוף, ועוזר בחידוש התאים. שמן אגוזי הלוז משמש לרוב כשמן עיסוי ובנוסף תורם לעור מבוגר, פגום ומקומט. השמן של אגוז לוז הוא מקור טוב מאוד לוויטמין E, תורם למראה עור בריא ומאיט תהליכי הזדקנות.

צילום: shutterstock

אגוז מקדמיה: מכיל את כמות השומן הגדולה ביותר מבין האגוזים. כמו בכל האגוזים, השומן שלו נחשב לשומן טוב במינון מאוזן. הוא נחשב כטיפול קסם לעור אשר ניזוק מפגעי הסביבה (כוויות, שמש או רוח) ומעולה לעור מגורה.

צילום: shutterstock

אגוז מלך: מכיל את הכמות הרבה ביותר של חומצת שומן מסוג אומגה 3, אשר עוזרת לשמור על
עור חלק. אגוזי מלך מספקים מינרל נחושת, לייצור פיגמנט העור שמסייע בהגנה מפני השפעותיה המזיקות של השמש.

צילום: shutterstock

אגוז ברזיל: ממנו מיוצר שמן עשיר בויטמין E, בחומצות שומן ובנוגדי חמצון. אגוזי הברזיל עתירים
בסלניום אשר מפחית את הסיכוי לחלות בסרטן. הוא מכיל חומצת שומן מסוג אומגה 6 אשר נחוצה
לריכוך העור.

צילום: shutterstock