ראיון הדוגמנית שגדלה בפסגות: "עולם האופנה לא סותר את הדת, להפך"

בלה בוז'יק, רק בת 20, וכבר הספיקה לדגמן לחברות כמו "ברצ'ה" ו"ניו-יורק". בראיון לכיפה היא מספרת על הקשיים בעולם הדוגמנות, על הניסיון למצוא גבולות, ומסבירה למה לדעתה דוגמנות בכלל לא מנוגדת לדת

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/23 15:57 טז בטבת התשפג

הדוגמנית שגדלה בפסגות: "עולם האופנה לא סותר את הדת, להפך"
מותג הבגדים ברצ'ה, צילום: רפאל מזרחי

אולי יהיה לכם קל יותר לזהות אותה עם מטפחת. בלה בוז'יק היא דוגמנית צעירה בת 20 שגדלה ביישוב פסגות ולמדה ב"שירת הים", אולפנה אמנותית למוסיקה ומחול. היום היא מככבת ברחבי האינסטגרם והטיקטוק כשהיא מדגמנת למותגי המטפחות המוכרים ביותר. היא התחילה מהמעגלים הקרובים אליה, "אם זו חברה שרצתה לאפר אותי בשביל עבודה שלה או שכנה שרצתה שאצטלם בשביל קולקציה", והתקדמה למותגים וחברות מוכרות יותר. "הכל עבר מפה לאוזן", היא משתפת בצניעות, "פנו אליי דרך האינסטגרם, ולאט לאט זה התגלגל והתרחב". 

המותג ״שלומצ מטפחות״

המותג ״שלומצ מטפחות״ צילום: רעות קרמר

"לא תמיד אתה יודע לשים את הגבול שלך במקום הראשון"

מה המגבלות שלך בעולם הדוגמנות?

"זו שאלה ממש קשה כי אני בעצמי עוד לא סגורה על המגבלות שלי, אבל אני בתנועה עם זה. צריך ממש להיות עם יד על הדופק. לא תמיד אתה יודע לשים את הגבול שלך במקום הראשון, לפעמים קל מאוד לזרום עם הסיטואציה. צריך לשים לב שאת שומרת על הערכים שלך. אם זה לא לעבוד בשבת שזה ברור לי מאליו, וגם מבחינת צניעות יש לי את הקווים האדומים שלי. יש דברים שאני לא מרגישה איתם בנוח ויש דברים שמרגיש לי יותר בנוח לשחרר".

מותג תוספות שיער ״אביטליס״

מותג תוספות שיער ״אביטליס״ צילום: רעות קרמר

"זה יכול לערער את הביטחון שלך כלפי עצמך"

את לא מרגישה שהעיסוק שלך סותר את אורח החיים הדתי שלך?

"אני מאמינה שקודם כל, עבודה זו עבודה. את יכולה להיות גם מלצרית ולהרגיש שאת לא עושה שליחות מטורפת. זה למצוא איפה בנקודות הקטנות את מכניסה את הרוח ואיפה את שומרת על עצמך, וליצור מזה את הכי טוב. אני גם מאמינה באמונה שלמה שעולם האופנה לא סותר את עולם הדת. אני חושבת שלהפך, צריך ליצור תרבות שמשלבת את השניים. בסוף התורה היא כל הטובות שבעולם, ואם אופנה זה משהו שעושה לאנשים טוב צריך להעמיק בזה ולא לפסול את זה רק בגלל שזה משדר חיצוניות".

מה הדבר הכי קשה בתחום הזה?

"מאוד קשה בתור עצמאית. יש תקופות שמלא פונים אלייך ואת מרגישה שאת בעשיה ואת עובדת, ויש תקופות שאין לך שום הצעה. זה קשה גם כי זה הפרנסה שלי ואני צריכה פרנסה, וגם כי את שואלת את עצמך למה לא פונים אליי ומתחילה לחשוב שאולי אני לא מספיק טובה. מעבר לזה שזה הפרנסה שלך זה יכול גם מאוד לערער את הביטחון שלך כלפי עצמך".

מטפחות של המותג ״שלומצ מטפחות״

מטפחות של המותג ״שלומצ מטפחות״ צילום: רעות קרמר

"צריך לשים לב שאת לא מנוצלת"

מה הטעות שעשית בתחילת הדרך שלך בתחום?

"אני חושבת שבהתחלה מאוד לא ידעתי להעריך את עצמי, גם מבחינת מה אני באמת שווה ומה יש לי לתת, וגם מבחינה כלכלית. הייתי עושה המון שיתופי פעולה, שיש כאלה שעוזרים ומקדמים אבל לפעמים צריך לשים לב שאת לא מנוצלת. גם אם עמדת ומדדת בגדים זה עדיין הזמן שלך ועדיין השקעת, ומגיע לך לקבל את מה שמגיע לך. זה מסוג הדברים שצריך לשים לב אליהם ולא להתבייש או להתפדח להעיר על תשלום". 

לסיום, איזה בגד לעולם לא תלבשי?

"אין לי בעיה עם שום בגד, גם לחרמונית אני אמצא ייעוד. העיקר שיהיה בגבולות הצניעות".

מותג הבגדים ברצ׳ה

מותג הבגדים ברצ׳ה צילום: רפאל מזרחי