מכירים? צבע השנה לשנת 2023 הוא אדום מג'נטה

ההכרזה השנתית לה חיכו בשקיקה מעצבי האופנה, הביוטי ועיצוב הבית אודות צבע השנה הנבחר שיצבע את שנת 2023 הבאה עלינו לטובה, הגיעה מבית ענקית הצבעים העולמית פנטון, המכתירה לקראת כל שנה אזרחית חדשה את צבע השנה שיסמל אותה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 04/12/22 16:50 י בכסלו התשפג

מכירים? צבע השנה לשנת 2023 הוא אדום מג'נטה
סדרת סירי יציקה צבעונית של סולתם, צילום: גל בן זאב

החברה האמריקאית הידועה פעילה כבר למעלה מ-20 בייצור צבעים. בעוד שבמשך כל השנה מספקת החברה מניפות צבעים שונות, בחודש דצמבר, היא בוחרת ומציגה לראווה את צבע השנה. בניגוד למה שניתן לשער, כך מסבירים בחברה, בחירתו של צבע השנה אינה שרירותית וקשורה אך ורק בעולמות העיצוב והלייף סטייל, אלא בעלת קשרת עמוק ורלוונטי לסביבה הנוכחית בה אנו חיים ובה אנו שואפים לחיות בראייה לשנה קדימה. בעוד שבשנת 2022 כיכב הסגול בגוון Very Peri, יורשו לשנת 2023 הוא האדום מג'נטה!

ק מבית המותג EVO לחברת ביו סקלפצ

ק מבית המותג EVO לחברת ביו סקלפצ'ר, צילום: יחצ חו"ל

ההחלטה על צבע השנה משפיעה על תחומים רבים. עם בחירתו ולאורך השנה כולה, מושפעים עמוקות ומיישמים אותו בעבודותיהם ומוצריהם חברות ומעצבים רבים בתחומי עיצוב הבית, האופנה, הביוטי, העיצוב התעשייתי, הגרפיקה ועוד שרוצים להישאר טרנדיים ועדכניים. אין ספק כי ככל ששנת 2023 תתקדם נזכה לראות את הצבע הנבחר מככב וצובע כמעט כל פריט אפשרי ותוך פרק זמן קצר יתמלאו חלונות הראווה וחנויות העיצוב בצבע האדום מג'נטה, שישלוט ביד רמה בקולקציות החדשות.

נעלי עקב מבית CAPRICE

נעלי עקב מבית CAPRICE צילום: יחצ חו"ל

מדוע אדום מג'נטה?

האדום מג'נטה, הנקרא לפי החברה ויוה מג'נטה (Viva Magenta 18-1750) הוא צבע שמקורו בטבע ומייצג אומץ ועוצמה. צבע השייך למשפחת האדומים, מחשמל ומלהיב המסמל חוסר פחד ומכתיב נרטיב חדש של שמחה ואופטימיות. על פי החברה מדובר בצבע דומיננטי ונועז, עוצמתי ומעצים, מעודד התנסות וביטוי עצמי ללא מעצורים, כזה בעל רוח מרדנית הקשור קשר הדוק להעזה ושמחת חיים.

לייטריס אייסמן, המנהלת התפעולית של חברת פנטון, מנמקת את בחירתו של צבע השנה ומסבירה כי בעידן הטכנולוגי הנוכחי ההשראה מגיעה מהטבע והמציאות האמיתית. "האדום מג'נטה, שמהווה גוון ממשפחת האדומים הוא אחד הצבעים היקרים ביותר השייכים למשפחת הצבעים הטבעיים, וכן אחד החזקים והמבריקים שידע העולם. הצבע מחבר אותנו חזרה לשורשיות, לטבע ועוזר לנו למצוא ולבנות את הכוח הפנימי שטמון בכל אחד מאיתנו".