מעצבת סיפורים "למדתי לאהוב את עצמי עם מטפחת": יוצרת "עדיה מטפחות" בראיון מיוחד

מעצבת מותג המטפחות מספרת מה הבגד שלעולם לא תלבש, מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו, וגם, על הקושי בכיסוי השיער, שגורם לה לעזור לבנות אחרות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 28/07/22 09:16 כט בתמוז התשפב

"למדתי לאהוב את עצמי עם מטפחת": יוצרת "עדיה מטפחות" בראיון מיוחד
צילום: טל פינטו צלמת "הסטודיו של טל"

הכירו את עדי אלקריאף, היא בת 36 ואמא לארבעה ילדים מתוקים ב"ה. לפני שלוש שנים הקימה את עסק של מטפחות וסרטים לראש, בעקבות תקופה ארוכה שרצתה לעסוק ביצירה. כשהתחילה לחלום בלילה על בדים, שילובי צבעים והפקות אופנה, הבינה שמצאה את התחום שלה. 

פריט חובה שיש לך בארון?

שמלה קצת רחבה ונוחה, בגוון אחיד ללא הדפסים ומטפחת מתאימה ונוחה. 

הבגד שלעולם לא תלבשי?

לא אלבש משהו שהוא לא אני. משהו שלא נוח לי בו ולא משקף אותי.

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

לא פרסמתי. בחרתי בדים, רכשתי, תפרתי ואפילו צילמתי, אבל לא פרסמתי ברשתות החברתיות. מהר מאוד הבנתי שאי אפשר בלי הפרסום. בלי פרסום בנות לא יידעו על מגוון מטפחות שיכולות לעזור להן לכסות את השיער ולהרגיש הכי יפות ובסטייל. 

צילום: טל פינטו צלמת "הסטודיו של טל"

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?

באופי שלי אני אוהבת את היושרה שלי והכנות שלי. לא אעשה משהו שאני לא מאמינה בו. כשמישהי שואלת לדעתי, בין אם זו חברה או לקוחה, אני אומרת את דעתי ואיך אני באמת רואה את הדברים. 
היושרה באה לידי ביטוי גם בעיצוב המטפחות. קרה לי שעיצבתי מטפחת בה עשיתי שילוב של בדים שלדעתי לא היה נכון. שני הבדים נדבקו ונתפסו אחד בשני. היה ניתן להשתמש במטפחת, אבל משום שזה לא היה תקין מבחינתי ב100% הורדתי אותה מהמכירות, אפילו שהיא כבר הייתה מוכנה למכירה כולל צילומים.  

מבחינת מראה חיצוני, למדתי לאהוב את עצמי עם מטפחת. גם לי, כמו לחלק מן הבנות, היה קשה לכסות את השיער כשהתחתנתי ולראות את עצמי עם מטפחת, אפילו שאני מכסה חצי שיער. לכן, אם התחלתי את העסק ממקום של ביטוי ויצירה, בהמשך הדרך היצירה נבעה מרצון לעזור לבנות שקשה להן לכסות את הראש (אפילו חצי כיסוי), לעזור לבנות שלא אוהבות לראות את עצמן עם המטפחת, בכך שאני מביאה להן מגוון רחב של מטפחות יפות שיעזרו להן להרגיש הכי יפות, אצילות ובסטייל תמידי. 

איך נראה יום העבודה שלך?

ישנם ימים קבועים שמתחילים בפילאטיס מכשירים ואז ארוחת בוקר. מצלמת סרטוני קשירת מטפחות, וצילומי תוכן לפייסבוק, אינסטגרם ווואטסאפ. עונה להודעות של לקוחות, מייעצת ומתאימה איתן ביחד מטפחות לבגדים שהן רוצות ואריזות כמובן. 

בזמנים של הוצאת קולקציה חדשה, העבודה כוללת גם בחירת בדים ורכישה, התאמות ושילובים של צבעים, תפירה וצילומים של המוצרים החדשים. העלאת הדגמים לאתר, תוך בחירת שמות לדגמים ותמחור. הכל ייצור כחול-לבן.

המעצבת עדי

המעצבת עדי צילום: עצמי

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?

מחירי הייצור בכחול לבן ושיווק. אוסיף דבר שהוא לא בבחינת "קשה" אלא מה שלוקח לעיתים הכי הרבה זמן, התאמות ושילובים. כדי שהמטפחת תהיה מושלמת בעיניי ותרגיש לי בבטן שזה זה, אני נותנת את כל תשומת הלב לשילובי הדפסים, גוונים וסוגי בד. 

איך בחרת את שם המותג? 

אמרתי לבעלי שאני רוצה שיהיה שילוב של השם שלי יחד עם הקב"ה אז הוא מיד הציע "עדיה" והשם התקבל בברכה.