מעצבת סיפורים "לא אלבש חצאית או שמלת פליסה": יוצרת המותג MORE בראיון מיוחד

מעצבת מותג המטפחות מוריה עובדיה מספרת כיצד היא משלבת את ניהול העסק במקביל לעבודת ההוראה, מה היא אוהבת בעצמה, וגם, מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/22 15:28 כה בשבט התשפב

"לא אלבש חצאית או שמלת פליסה": יוצרת המותג MORE בראיון מיוחד
צילום: adi katz

מוריה עובדיה, בת 34, נשואה למתניה ואמא ל-3 ילדים מתוקים, מתגוררת בירושלים. מעצבת ובעלים של המותג MORE מטפחות. העסק קם לפני כשנתיים, בסוף שנת 2019, ומתמחה בעיצוב כיסויי ראש יוקרתיים ואלגנטיים. ניתן לבוא לבקר בסטודיו בשכונת הר חומה או לרכוש את מגוון הקולקציות באתר morestyle. 

פריט חובה שיש לך בארון?
בובו. בובו טוב מתחת למטפחת נותן נפח יפה, מונע כאבי ראש והחלקה של המטפחת במהלך היום.
עכשיו אני משתמשת בבובו שפיתחתי, הוא עוד בשלב ההתנסויות, בע"ה אחרי שאשפץ ואשפר אותו עד 
לשלמות ונוחות מקסימלית הוא יעבור לתפירה ויעלה לאתר.

הבגד שלעולם לא תלבשי?
בכלליות אני אוהבת לגוון, לשנות ולהתחדש אז קשה לי להגיד שלעולם לא אלבש סגנון מסוים. 
אבל לא אלבש בגדים לא צנועים שלא תואמים להלכה. מבחינת סגנון, נכון להיום לא אלך עם בגדים צמודים שבקושי אפשר ללכת איתם, כמו חצאיות עיפרון, אני אוהבת בדים נוחים וקלילים, בעיקר שמלות.
בנוסף, לא אלבש למשל חצאית או שמלת פליסה, זה סגנון שפשוט לא מחמיא או מתאים למבנה הגוף שלי. 

צילום: צילום עצמי, איפור: תמר קוסטה

מה הטעות ראשונה שעשית בתחום?
ממש בהתחלה חיפשתי לעבוד עם מתפרות שונות, ואחרי המון המלצות ממעצבות התחלתי לעבוד עם מתפרה שמשהו באינטואיציה לא הסתדר לי. אבל בגלל כל ההמלצות התחלתי לעבוד איתם.
כאשר הסחורה הגיעה, אני בהתלהבות על הקולקציה הראשונה פותחת במהירות ומקבלת חום, הם הרסו לי כל כך הרבה דגמים ובדים יקרים, מידות לא נכונות, תפירה עקומה ברמה שלא נתקלתי בחיי, תפרו הפוך וכו'. היום אני הרבה יותר קשובה לעצמי, וב"ה אני עובדת יחד עם תופרת ירושלמית מהממת וצדיקה, יחד אנחנו דואגות לכל הפרטים הקטנים כדי שכל מטפחת תצא הכי מושלמת שיש.

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?
למדתי לאהוב את עצמי עם השנים, עם תוספת הקילוגרמים ועם השינויים של הגוף אחרי הריונות ולידה. מבחינת אופי, אני מעריכה את היכולת שיש בי היום לעמוד על שלי, עם הגיל השתכללתי ולמדתי להיות אסרטיבית יותר. אני ממש אוהבת את היצירתיות שיש בי ואת הניתוב של התכונה המיוחדת הזו לעיצוב דגמים יפהפיים כל קולקציה מחדש. 

איך נראה יום העבודה שלך?
מודה אני כשקמה בבוקר, זמן התארגנות עם הילדים ושמה אותם במסגרות (כשיש), חוזרת הביתה לכוס תה והתארגנות קלה ואז נוסעת לאולפנת צביה ירושלים (כן, כן, אני גם מורה). חוזרת בצהרים ישר לאסוף את הילדים. אחר הצהריים מוקדש להם. בערב (וביום החופשי) מתפנה להשקיע בעסק. גזירות, עיצובים, קניות, הזמנות, נסיעות, אריזת משלוחים, טלפונים לספקים ושיווק. אני טיפוס לילי והולכת לישון ממש מאוחר כמעט כל יום.

צילום: צילום עצמי, איפור: תמר קוסטה

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?
בשבילי התחום של השיווק מאוד קשה. אני אדם ממש פרטי, וקשה לי לחשוף ולהוציא את עצמי החוצה.
מלבד זאת, השילוב בין שתי עבודות שונות הוא מטורף. אני יודעת שאם הייתי בעסק בלבד ב100%, המותג שלי היה בין המובילים בתחום. אבל אני לא מסוגלת לוותר על השליחות שיש בהוראה, על הזכות ללמד ולנסות לגעת אפילו בנפש אחת, זה שווה את הכל. חוץ מזה התלמידות גורמות לי להרגיש כל כך צעירה ובזכותן הילדה השטותית שבי יוצאת החוצה. איך אפשר לוותר על זה?

איך בחרת את שם המותג? 
רציתי שם שתהיה לו משמעות ובנוסף יתחבר לשם שלי. אחרי סיעור מוחות בין נשות המשפחה (סיעור שמתרחש לפני כל הוצאת קולקציה לגבי שמות הדגמים), נבחר השם MORE, יותר באנגלית וגם חלק מהשם שלי, מוריה.