סופת "כרמל" מדלגים בין שלוליות? כך תייבשו את המגפיים בחורף

גשמי ברכה יורדים ללא הפוגה, תעלות הניקוז מתמלאות וגם המכוניות המשפריצות לא מסייעות לשמירה על כפות רגליים יבשות. אחרי הבוץ והשלוליות, אלו השיטות הכי טובות לייבש את המגפיים הרטובות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 21/12/21 11:38 יז בטבת התשפב

מדלגים בין שלוליות? כך תייבשו את המגפיים בחורף
צילום: shutterstock

סופת "כרמל" שהגיעה לאזורנו בתחילת השבוע הביאה מזג אוויר חריג, כאשר שקע ברומטרי מפותח מעל מזרח הים התיכון גרם למשקעים רבים, רוחות עזות ואפילו שלג בחרמון. רשויות החירום בישראל נערכו מבעוד מועד ופרסמו לציבור הנחיות בטיחות, אולם נזק כבר נגרם כאשר גבר בן 49 נפצע באורח קשה מקריסת עץ בנתניה. 

צילום: shutterstock

המשקעים הרבים שירדו בימים האחרונים בהחלט שימחו את הכנרת ומאגרי מי התהום, אבל גם גרמו לחלקנו להגיע הביתה בשחייה, רטובים וספוגים עד העצם. אחרי שפשטנו את הבגדים הלחים, והחזרנו את התחושה לאצבעות הקפואות הגיע הזמן לטפל גם במגפיים, כדי שיספיקו להתייבש בדיוק לפני הגשם של מחר. 

  • נגבו את המגפיים מבחוץ- באמצעות מגבון לח הסירו שאריות בוץ ולכלוך מהחלק החיצוני של הנעל ונקו היטב את הסוליה. וודאו כי לא נשארו סימנים על העור. לא מפתיע אם תגלו את הרפש של השלולית השכונתית על רצפת הסלון שלכם כאשר תסיימו. 
     
  • פתחו את הנעל - לפני הייבוש דרוש אוורור. לכן, פתחו את הרוכסנים, הסירו שרוכים ואולי גם כפתורים וקישוטים גדולים, והקפידו שתהליך הייבוש יעשה בסביבה יבשה וללא לחות. כדי למנוע אסונות, הימנעו משימוש בתנורי חימום למיניהם.

1. נייר עיתון סופג ממש מעולה

שימושים רבים יש לנייר הדקיק והממוחזר, ולא רק באופן העברת החדשות. מלבד ניגוב חלונות הבית ושפשוף רכבים, נייר עיתון הוא גם סופג מעולה ויכול להיות כלי נהדר לצורך ייבוש המגפיים. מגלגלים כמה עמודים לכדי כדור, ודוחפים אותו בעומק הנעל. לרוב אפשר להשאיר למשך הלילה, ולמחרת בבוקר כבר המגפיים יהיו יבשות לחלוטין, הקפידו על מרווחי אוורור זעירים בתוך הנעל, כך שהלחות מהנייר תוכל להתפוגג. אגב, בימי הקיץ אפשר להיעזר בנייר העיתון לצורך אחסון הנעליים, כאשר דוחפים פנימה גוש מגולגל ניירות כך שישמור על צורת הנעל. 

צילום: shutterstock

2. מפזר חום אפשרי אבל קצת בעייתי

מדובר בפתרון קצת בעייתי, ואם מבצעים אותו בצורה שגויה הנעל עלולה להיהרס. ניתן להניח את המגפיים הרטובות סמוך לרדיאטור דולק או מפזר חום, ואפילו פן לשיער יעזור כאן. אבל, חשוב מאוד להקפיד שהנעל לא תעמוד קרוב מדי למקור החום, שכן אז המרקם עלול להתפרק או אפילו להיהרס. 

צילום: shutterstock

3. אורז ממש כמו הפלאפון

מדובר בפתרון מרחיק לכת, ובהחלט מעורר תהייה. נכון, כבר התרגלו שאם הטלפון נפל לאסלה אפשר להחיות אותו באמצעות קערת אורז, וגם כאן, בהחלט ניתן להיעזר באוכל. לתוך המגף הרטוב הכניסו שקית בד מלאה באורז (אפשר גם מלח) עד חציה. האורז זקוק להרבה מים, ולכן הוא מסייע בספיחת הנוזלים ומותיר משטחים יבשים. 

(הזרימה בבניאס)