כך תסדרי את הארון שלך באופן מושלם לקראת החורף

בדרך כלל מלאכת סידור הארונות נראית ונשמעת די מאיימת, הרבה בלגן, מאיפה מתחילים, איך מסדרים, מה להשאיר, ממה הגיע הזמן להיפרד ומה חסר לנו בארון כדי להעביר את החורף הקרוב בחמימות ובנוחות. מבולבלות? תנשמו עמוק, ריכזתי לכן טיפים מרכזיים איך לגשת אל המלאכה בחכמה

חדשות כיפה אלונה מגזימוף 15/12/21 10:25 יא בטבת התשפב

כך תסדרי את הארון שלך באופן מושלם לקראת החורף
צילום: צילום / יצירת תוכן - אלונה מגזימוף

הנה זה הגיע, הרגע שלו כולכן חיכיתן, או לחילופין, הרגע שממנו כולכן התחמקתן – זמן סידור הארון. עונות המעבר הן בדרך כלל סיבה מוצדקת לסידור יסודי וארגון של ארונות הבגדים, אז אם כבר החלפת את המדפים בארונות של הילדים, הבאת את הסוויטשרטים לקדמת הבמה, זה הזמן להתמקם מול הארון שלך (כן כן, לא להתעצל) ולהתחיל בסידור.

בדרך כלל מלאכת סידור הארונות נראית ונשמעת די מאיימת, הרבה בלגן, מאיפה מתחילים, איך מסדרים, מה להשאיר, ממה הגיע הזמן להיפרד ומה חסר לנו בארון כדי להעביר את החורף הקרוב בחמימות ובנוחות. מבולבלות? תנשמו עמוק, ריכזתי לכן טיפים מרכזיים איך לגשת אל המלאכה בחכמה ועל מה רצוי לשים דגש, בואו נתחיל. 

צילום: צילום / יצירת תוכן - אלונה מגזימוף

בראש ובראשונה, סדרו בנפרד כל מדף בארון, יש נטייה לשפוך החוצה את כל הבגדים אל המיטה ואז להתחיל לסדר (נשמע מוכר?) אז זהו שלא, זה רק מבלבל. תעבדו נכון ובצורה מסודרת, אין ספק שהתהליך יהיה לכן מהנה ופשוט יותר.

מיינו את פרטי הלבוש שלכן לפי קטגוריות – סריגים עבים, סריגים דקים, בגדי שבת, מכנסיים ארוכים וכו'. כך יהיה לכן יותר קל להוציא ולהחזיר בגדים לארון בשגרה היומיומית וכל הפריטים יהיו נגישים וזמינים לכן מול העיניים, תמיד תדעו לאן לגשת. 

לאחר שמיינתם את הבגדים, נפרדתן לשלום מהפריטים שלא לבשתן יותר מ2-3 עונות ורעננתן את המלתחה (וואו כמה שזה חשוב), מקמו את בגדי הקיץ במדפים העליונים שפחות נגישים ואת בגדי החורף למטה ומקדימה כך שהגישה אליהם תהיה נוחה. 

סדרו את הבגדים בארון לפי תדירות השימוש בהם, בגד שאתן נוטות ללבוש יותר או פריט שהוא בייסיק (חולצה לבנה, טי שירט שלובשים מתחת) יהיה מסודר במדפים נגישים יותר.

תכננו את הארון נכון לפי הצרכים שלכן ולפי רוב הפריטים שיש לכן בארון, כלומר אם יש לכן יותר פריטים שזקוקים לתלייה אז הקציבו לכך יותר מקום, בגדים צריכים להיות מאוחסנים במקום מאוורר ולא דחוס.

אם בתלייה עסקינן – רצוי לא לתלות על קולב יותר מבגד אחד על מנת שלא למעוך את הבגדים ולהרוס את איכות הבד. לטובת מראה אסתטי ונקי ממליצה על עיצוב אחיד של קולבים שיהיו מונחים באותו כיוון ובאחידות (גם חוסך מקום).

הקציבו מגירות להלבשה תחתונה, עניבות, גרביונים, צעיפים ועוד אקססוריז – תעזרו בקופסאות אחסון על מנת לאחסן את החפצים הקטנים או את אלה שפחות נוחים לקיפול בצורה מסודרת.

צילום: צילום / יצירת תוכן - אלונה מגזימוף

אם שרדתן עד לכאן ופתאום אפילו מתחשק לכן להשתלט על כל ארונות הבגדים בבית, אז תרשו לי להוסיף עוד כמה עצות בונוס שלא הייתי מוותרת עליהן –

  1. סידור לפי צבעים או לפי סגנון פריטי הלבוש יוצר סדר בעיניים ויעיל יותר בעת בחירת הבגדים.
  2. לא מומלץ לתלות סריגים וסוודרים שיכולים לאבד מצורתם, הניחו את הבגדים הכבדים יותר בתחתית הערמה ואל תעמיסו בגדים מבדים שנוטים להתקמט זה על זה – אפשר להניח חוצץ כדוגמת דף נייר על מנת לשמור על הקיפול. 
  3. הקפידו על הוראות הכביסה והפרדה של צבעים – לא להתעצל כי בקלות אתן יכולות לאבד את פריט הלבוש האהוב עליכן לאחר שנצבע במכונת הכביסה מהמכנס של הבעל או התקמט במייבש מהחום הגבוה, מבאס.  

וכמובן – המפתח להכל בעיני – בחיים ובארון הבגדים שלנו – שמרו על סדר, זכרו שלא הכמות קובעת אלא האיכות, תדעו מתי יש צורך ברענון , נקו את הארון ותהנו מהקיים. אני מאחלת לכן סופ"ש חורפי, חמים ונעים. 

הכותבת היא משפטנית, סטייליסטית ויוצרת תוכן