גן עדן של צניעות | המעצבת שתכננה קולקציה בהשראת הסלב המתחזקת

בתי אופנה ומעצבי על מחזיקים בדוגמניות כ"מוזות" לקולקציות שלהם, החל מוורסצ'ה ועד הוגו בוס, כולם מעידים כי דוגמניות ספציפיות היוו ההשראה לקולקציות השונות. אז למה לא כאן בישראל ולמה לא לקולקציה צנועה?

חדשות כיפה דניאל ויס 04/08/21 12:55 כו באב התשפא

גן עדן של צניעות | המעצבת שתכננה קולקציה בהשראת הסלב המתחזקת
צילום: shutterstock

במשך שנים דוגמנית-על היוו השראה והיו ל"מוזה" של קולקציות שונות, הידועה בהן היא הדוגמנית אלזה פרטי לבית האופנה הלסטון,  שממש בימים אלה עלתה סדרה עליה בנטפליקס. גם הדוגמנית ג'ון בירקין הייתה המוזה של בית האופנה הרמס, אגב, יש תיק ושמו "בירקין" ויש רשימת המתנה של שלוש שנים לרכוש אותו. גם מעצב האופנה קרל לגרפלד אהב לאמץ מוזות כשעיצב את הקולקציות שלו, שבהן הבולטת ביותר הייתהדווקא השחקנית, ג'וליאן מור.

מסתבר שגם למעצבות הישראליות המקומיות יש מוזות מקומיות, המוזות המקומיות רלוונטיות למותג מכיוון שהן מייצגות את האופי, האווירה והצרכים של הנשים שבסופו של דבר יצרכו את הקולקציה.

המעצבת "עדי שרעבי" התחילה את צעדיה הראשונים לפני כחמש עשרה שנה, כאשר פתחה את החנות הראשונה בקרית מוצקין ומכרה אופנה בקו צנוע עם ממספר מפיצים, מעצבים ומעצבות מהארץ ומהעולם, אמנם כל פריט נבחר בקפידה, אך עם השנים הבינה עדי שהיצרנים, המפיצים  וחלק גדול מהמעצבים והמעצבות מחטיאים את המטרה מהסיבה הפשוטה שקולקציה צנועה מחייבת ניסיון אישי וכצרכנית עם ביקורתיות יתר ואף מוצדקת בחלק מהמקרים יש לומר , כך שרק מעצבת שגדלה על ליין צנוע מבינה איך עיצוב עם קו ספציפי אמור להיראות, להרגיש ולשדר.  

צילום: שי פרנקו

"במשך מספר שנים אספתי עיצוב ועוד עיצוב עד שהתגבש אוסף מדויק עם קו שמזוהה היום היטב עם המותג ובשנים האחרונות נפתחו עוד ועוד סניפים," מספרת עדי שרעבי, "זאת בנוסף לאתר האינטרנט ולהפצה באמצעות משווקים בחנויות נבחרות ברחבי הארץ. במקביל לצמיחה החלטתי להגשים חלום ישן עם עדן הראל המהממת והאישיות המדהימה כמושא להערצה ובעלת סולם ערכים שתמיד דיבר אליי ומייצג בדיוק את ה- DNA של המותג ״עדי שרעבי״ ומי שעומדת מאחוריו".

צילום: שי פרנקו

"ההשראה או יותר נכון ההשפעות שאני מביאה איתי בכל הקשור לעיצוב פריטים ובניית קולקציה מאוד רחבות ובחלקן נראות אף נטולות זיקה לקו הצנוע, מדובר בעצם במיקס של אהבות והעדפות אישיות שלי כאדם וכילדה שגדלה בסביבה חילונית עם חברות חילוניות ששמעו מוזיקת רוק, שנות השמונים וכו׳  שחלקן גם התחזקו והתאימו את המלתחה בהתאם,  זו גם הסיבה אגב ששאבתי המון השראה מעדן הראל שגדלתי עליה כילדה והערצתי אותה עוד מימיי ה- mtv ולימים עשתה כברת דרך מדהימה מצעירות וחיי זוהר בעולם הגדול ועד להקמת בית כשר לתפארת.

כל פריט שעדן לבשה בסטודיו במהלך צילומי הקמפיין הרגיש לי שהוא מייצג את כל מה שעברתי כילדה ועד היום, היו כמובן השפעות נוספות שאני מביאה לכל יצירה והן מצויות דווקא בעיצובים שאין להם קשר לליין צנוע, ההיפך - אני מושפעת מפריטים שלא תמצאי בארון של רוב הלקוחות שלי. אני יכולה לשאוב השראה מהשפעות קוטביות כמו ״זארה״ מצד אחד שהיא יותר המונית ומ- “שאנל״ או ״ברברי״ שהיא קלאסה בריטית אולדסקול  ואפילו ״פראדה״ , העיצובים שלי  מאופיינים ממיקס אקלקטי חסר פחד, שאפתני וכזה שמתאים למי שרוצה להתלבש בסטייל ועדיין לשמור על כללי הצניעות ומפליא שאפשר להקפיד על כללי הצניעות ועדיין להתלבש נועז עם הבלטות נכונות ובמקום הנכון" מספרת המעצבת על ההשראה והמוזה עדן הראל.

צילום: שי פרנקו