אין לך מה ללבוש? תחשבי שוב

הידעת? רובנו משתמשות (במקרה הטוב) רק ב 60% מארון הבגדים שלנו. אז מה עושים ואיך עושים את זה נכון?

חדשות כיפה רינה הלוי 04/07/21 09:39 כד בתמוז התשפא

אין לך מה ללבוש? תחשבי שוב
ארון הבגדים שלך, צילום: shutterstock

כמה פעמים יצא לך לעמוד מול הארון, להתייאש, ולקרוא בקול: ״אוףףף אין לי מה ללבוש!״ 
ומיד אחר כך את כבר מתכננת בראשך את מסע השופינג הבא שאת פשוט חייבת לבצע בהקדם האפשרי.
מוכר, אה? וזה הרי לא באמת משנה כמה בגדים יש לך בארון. הוא יכול להיות עמוס וגדוש במיטב הבגדים הכי טובים ויפים שיש אבל את עדיין לא תמצאי את המדוייק לך. בממוצע מהיר, רובנו מנצלות רק 60% מהארון שלנו במקרה הטוב. לכולנו יש ארון עמוס בבגדים שאנחנו לא לובשות ועדיין תמיד נרגיש שחסר לנו. אנחנו מפצות על זה בסיבוב שופינג סוער שהוא בעיקר קנייה ריגשית (בואו נודה על האמת) 
וככה בעצם מתחיל כדור שלג שהולך וגדל ביחד עם הארון המתפוצץ שלנו. 
אז בואי אספר לך סוד- זה ממש לא חייב להיות ככה. 

ארון בגדים איכותי לא נמדד על פי כמות הבגדים שיש בו או על פי איזה מותגים שולטים בו. ממש לא. מלתחה איכותית נמדדת באיכות שלה ובכמה שילובים וmix & mach אפשר ליצור ממנה. 
בואי נחשוב על זה ככה: ככל שהפריט משתלב עם יותר פריטי לבוש אחרים מהארון שלך- ככה הוא איכותי יותר ורסטילי, ושמיש. ככה הוא פחות חד פעמי. 
לדוגמא: חולצה מכופתרת. אפשר ללבוש אותה בגירסה הרגילה שלה- רכוסה עם חצאית או מכנסיים. 
ואפשר גם ללבוש אותה גם פתוחה מעל  או מתחת סרפן ליצירת מראה אלגנטי אבל עדיין קליל, קשורה במותן מעל חצאית ליצרת מראה צעיר ועוד. 

לדעת למיין

לדעת למייןצילום: shutterstock

אז איך נמנעים מהייאוש והסתכול ובעיקר מהמשפט שחוזר הרבה יותר מידי? 
קודם כל לפני שפוזלים לצדדים מתחילים במיון הארון שלנו. זה הזמן להיפרד מהפריטים שלא לבשנו מעל שנתיים (כן כן, גם מהחולצות בני עקיבא שלא לבשת שנים ומהשמלות של לפני ההריון הראשון שכבר לא מחמיאות) הפריטים האלה תופסים לנו מקום בארון (וגם בלב) ומונעים מאיתנו להתקדם הלאה.

אחרי המיון מתחיל השלב הכיף- 
מדידות ושילובים! אתגרי את עצמך ונסי לשלב את הפריטים אהובים עלייך בלוקים חדשים. את החולצה שאת לובשת תמיד עם אותה חצאית שחורה -לחצאית חדשה או מעל שמלת בסיס. תגווני, תעיזי, אל תפחדי. ככה נוצרים הלוקים הכי יפים ומרעננים. 
ובשלב האחרון-
צרי לעצמך רשימת קניות עם פריטים שחסרים לך בארון וישמשו אותך הרבה. ככה תבואי ממוקדת ולא תפזילי לעבר פריטים שאת לא צריכה. ואל תתני להנחות השוות לפתות אותך. נכון, שמלה ב70₪ זה שווה, אבל אם היא לא מחמיאה לך ולא תלבשי אותה לעולם זה קצת פחות שווה
וטיפ קטן ממני- השקיעי בביסקים טובים. חולצה לבנה/ שחורה. שמלות בסיס מחמיאות שעליהם אפשר להרכיב לוק שלם. הפריטים האלה יהיו הבסיס לכל השילובים המיוחדים שתצרי.

 

רינה הלוי, סטייליסטית אישית ולהפקות אופנה ובלוגרית

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן