מתלבשים לפסח: חירות, טרנדים ומה שביניהם

לקראת קניות הבגדים לפסח: עד כמה באמת אנחנו צריכות להיות קשובות לעולם הטרנדים? האם באמת חשוב ונכון להיות מעודכנות בטרנד האחרון, או שאולי מה שיותר מדויק זה ללמוד את הטעם האישי של כל אחת מאתנו?

חדשות כיפה ברוריה ברטלר 17/03/21 14:10 ד בניסן התשפא

מתלבשים לפסח: חירות, טרנדים ומה שביניהם
ברוריה ברטלר, צילום: סיגל קרימלובסקי

המילה "טרנד" טומנת בתוכה אפשרויות רבות של התחדשות וגילוי, ובאותה נשימה, מצמצמת לנו את הדעת. מעצם היותי סטייליסטית ומלווה רגשית בנראות, ובעלת בית ספר להכשרת סטייליסטיות, מן הראוי שאהיה תמיד מעודכנת בטרנדים העוברים, אבל אם להיות גלויה ואמיתית, משהו במילה הזו לעיתים מעורר בי אנטגוניזם קל, מעין תחושה של צמצום. כמי שמאמינה שבחירת הבגד הראשונית נובעת מרצון רגשי של ביטוי פנימי החוצה, לפתע מגיע לו ה"טרנד" וסותר הכל. הרי אם נעצור לרגע ונחשוב, טרנד במהותו לא יכול להתאים לכל אחת מאתנו. לא משנה כמה מגניב וצבעוני יהיה, כולנו שונות.

מה שמביא אותי לתהות, עד כמה באמת אנחנו צריכות להיות קשובות לעולם הטרנדים? האם באמת חשוב ונכון להיות מעודכנות בטרנד האחרון, או שאולי מה שיותר מדויק זה ללמוד את הטעם האישי של כל אחת מאתנו, ולהבין איך להציג את הפנימיות של כל אחת, דרך הבגדים שלה, החוצה? יכול להיות שטרנד הוא בכלל סוג של מלכודת כלכלית, שגורמת לכולנו לרכוש בגדים שלא תמיד מתאימים לנו, ואנחנו שבויות של התופעה?

לשם כך, ולרגל האביב וחג החירות המתקרב, יצאתי לברר, בעזרת כמה מעצבות מובילות במגזר, האם הן עיצבו את הליין הנוכחי שלהן, מתוך חירות וחופש, או שתופעת הטרנדים היא זו שהכתיבה את עיצוב הקולקציה החדשה?

חזרתי עם תשובות מעניינות:

הדס תכשיטים

הדס תכשיטיםצילום: איציק קנטי

בגזרת עיצוב התכשיטים- "הדס תכשיטים"

על פי הדס, חווית העיצוב הנוכחית נבעה לא מתוך טרנדים, אלא מתקופת הקורונה. "הרגשתי שאני מתמודדת עם דרישה מהמציאות, להיות גם וגם וגם. גם אמא, בת זוג, בעלת עסק, יוצרת, והכול דרש ממני את ה100% שלי. חיפשתי מה ייתן לי הרגשה טובה בתוך כל הכובעים הללו. ראיתי שטוב לי להיות בטבע ושמילים טובות בתוך התקופה הזו פשוט מחזקות אותי. זה נתן לי פרספקטיבה רחבה יותר וכוח להמשיך. משם נוצרה הקולקציה. לראשונה בכל תולדות העיצוב שלי, החלטתי להשתמש במילים כתובות בתוך התכשיט, וזו יצירה שמגיעה מתוך חווית החיים שלי".

בגזרת הביגוד- "סיילה", "מיכל באום, בוטיק"

הילה יאיר, בעלת מותג "סיילה", מספרת שהעיצוב נובע מהשראות שמגיעות מאנשים וטבע. "בתקופה הזו, שלא יצאנו מהבית, הבגד הפך להיות לפריט שמעביר חוויה, הדפסי פרחים, צבעי טבע ורקמות, הם הבקשה שלי לקחת את הלקוחה שלי לטיול בטבע, בתוך הבגד.

לגבי המקום של טרנדים עכשוויים אצלה, הסבירה הילה, "הפריטים שלי מבחינת העיצוב הם על זמניים. חשוב לי שכשאישה קונה אצלי בגד, היא תצליח להפיק ממנו את המיטב לטווח הארוך. שהבגד לא יהיה עונתי. לכן, 'טרנדים' אצלי יגיעו רק בנגיעות."

סיילה

סיילהצילום: מאיה אושרי משל ולינור דוד

לעומת זאת, מיכל באום, בעלת הבוטיק "מיכל באום, בוטיק", משתפת בכנות, שרגע לפני הזמנת הקולקציה החדשה שלה, היא מקפידה לעבור על כל הטרנדים הבינלאומיים ותצוגות האופנה המתקיימות ברחבי העולם. היא לומדת את המגמות העכשוויות, הבדים והצבעים השולטים בעונה הנוכחית, על מנת לתת ללקוחה שתגיע לבוטיק את המיטב. "אחרי השנה המורכבת שכולנו עברנו, עולם האופנה יוצא עם בשורה של חזרה לגזרות נקיות, מינימליזם, בדגש על תפירה איכותית. בגדים נשיים עם התכנסות במותן, ומעבר מבד מזהם לבד איכותי, בר קיימא, מתוך מגמה לשמור על כדור הארץ. הצבעים השולטים הם צהוב חזק שמשמעותו אופטימיות ואפור בדגש על כסף, בנוסף לפסטלים וצבעי החמאה, ניוד וכחול דהוי. ובכל זאת, כשאני בוחרת בגד, בסופו של דבר, ההשראה שלי היא הלקוחה שלי. חשוב לי להביא את הדגמים הקלאסיים שיהלמו אותה, יותר מאשר טרנד כזה או אחר. החכמה היא ליצור קולקציה שהיא שילוב מנצח בין החידושים העכשוויים והבגדים שיחמיאו ללקוחה, כדי שהיא תעמוד מול המראה, היא תרגיש מיליון דולר."

מסתבר שכשמדובר במגזר הדתי, ההקשבה לטרנדים חלקית מאד. לפני עיצוב הקולקציה, יחפשו המעצבות השראות אישיות ואינדיבידואליות, ומשם יוולד התכשיט או הבגד.

מיכל באום

מיכל באוםצילום: שמשון באום

אז, להקשיב לטרנדים או לא?

אני ממליצה לך לא לוותר על הטרנד. בסופו של דבר, גם אם מדובר בתופעת עדר שסוחפת לעיתים את כולנו, בתוך בליל האפשרויות, תמיד יש משהו שמשמח את הלב ואת הגוף שלי. הרי מה תפקידו של בגד? להביא אותנו לחגיגה פנימית יומיומית, שתצליח להוציא מאתנו את הטוב ביותר שלנו אל מול המראה. אז אם צבע טרנדי כזה או אחר "עושה לך את זה", לכי על זה.

רק בדקי היטב: האם את קונה את הבגד כי הוא מתאים לך או כי כולן לובשות את זה אז גם אני חייבת!!! טרנד למעשה מזמין אותנו להקשבה- מה נכון לי ומה מיותר.

כמו שהטרנדים באים, כך הם חולפים. ואת "לעולם נשארת" עם בגד שצריך להיות מדויק לא רק למידותייך החיצוניות, אלא בעיקר לאלו הפנימיות.

אז רגע לפני חג החירות, תני לעצמך את החופש להקשיב, לבחון ולבחור, מה נכון ומה מתאים לך. ואם אהבת את הבגד הטרנדי, תני לו מקום. כי את זו שתעמדי  בסופו של יום מול המראה, שמחה וזורחת.  זכרי-אישה יפה היא לא זו שקנתה עוד בגד עכשווי, אלא בגד שמגלם עבורה שמחה וביטחון, עצמי  וזו, חירות אמיתית.