לא עוד טייץ עם חצאית: הנשים הדתיות מתאמנות בסטייל

תשכחו מכל מה שהכרתם על אופנת ספורט לנשים ותכירו את "אימונה", אופנת כושר חדשה לדתיות, שהפכה לדבר החם הבא במועדוני הזומבה. היוזמת, דנה פרנץ, חושבת שהטרנד מעיד על התפתחות האישה הדתייה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 04/12/12 20:05 כ בכסלו התשעג

לא עוד טייץ עם חצאית: הנשים הדתיות מתאמנות בסטייל
יחצ, צילום: יחצ

הנשים הדתיות זנחו כבר מזמן את סירי המטבח ודליי הספונג'ה ועברו אל הלייף סטייל - והן כובשות את אתרי השופינג ולא שוכחות ג'וגינג, חדר כושר ואפילו זומבה. ביריד "הוד והדר לבושה", יריד האופנה לאישה הדתית, המתקיים היום (ג‘) ומחר בעיר נתניה מצאנו מיזם חדשני במיוחד. הכירו את "אימונה", אופנת הכושר החדשה לדתיות.

דנה פרנץ, יוזמת ובעלי אופנית "אימונה", תל אביבית שחזרה בתשובה לפני מספר שנים והחליטה שלא לוותר על הצניעות. על אף שמהר מאוד הרגישה בבית תחת כיסוי הראש דבר אחד בכל זאת הפריע לה. "בעלי רצה שאקח איתו חלק בפעילות ספורטיבית של ריצות והליכות ומצאתי את עצמי אובדת עצות, לא קיים בגד שהוא גם צנוע וגם ספורטיבי", מספרת פרנץ.

לפני חזרתה בתשובה עסקה פרנץ בשיווק מוצרי אופנה, רחוקים מאוד מקוי הצניעות הדתיים, וכאשת אופנה החליטה לשים לזה סוף. "לא הגיוני שלאישה דתייה לא יהיה מה ללבוש כשהיא עושה ספורט, לא הגיוני שחברות אופנות הכושר לא סופרות אותנו“, היא מסבירה את הרקע למהלך שהביא אותה לפתוח את בית האופנה "אימונה" - אימון ואמונה.

כיצד מתלבשות כיום נשים דתיות בשעות ההתעמלות?

"מה שנשים דתיות עושות בדרך כלל זה ללבוש טייץ ומעליו חצאית מסורבלת ואת החולצה הכי בלויה שהן תמצאנה בארון. אישה חילונית שמה על עצמה טרנניג ויכולה גם ללכת איתו למכולת, לאישה הדתייה אין שום דבר שנראה טוב עם נעלי ספורט שהיא יכולה גם להסתובב איתו בחוץ. לא נולדתי דתייה ולכן יכולתי לראות את החוסר הזה במגזר וממילא גם את הפתרון. אישה דתייה לא צריכה להסתדר, היא צריכה פתרון אמיתי".

פרנץ שכרה את שירותיה של מעצבת האופנה אילנה שרון, בוגרת שנקר. לאחר התייעצות עם רבניות שעושות כושר ועם נשים דתיות רבות, הן הגו יחד את קו האופנה החדש של "אימונה" לכדי תוצאה ספורטיבית אך גם צנועה. אופנת "אימונה" עוצבה במיוחד כך שהיא מתאימה לענפי ספורט שונים. את הבדים הגמישים ומייבשי הזיעה, הביאה פרנץ במיוחד מאיטליה. חשוב לא פחות מכך, מסבירה פרנץ, זה שגם לנשים דתיות ”חשוב להיראות טוב".

"יש לנו אמנם בית וילדים אך חשוב לנו נהל אורח חיים בריא ולהתלבש כמו שצריך", היא מסבירה. אם מי מכן חששה מהצניעות היתרה או הפחותה של הקולקציה אז פרנץ מרגיעה, אחד הדברים המיוחדים באופנת "אימונה" הוא שניתן לשנות את אופי צניעות הבגד בקלות כך שיתאים לחרד"לית וללייטית.

אופנת ספורט לדתיות זה דבר שלא היה תופס לפני עשור, האם הנשים הדתיות עוברות שינוי?

"בהחלט, תהליכים שעוברים על החברה הכללית משפיעים גם עלינו. אני חושבת שהאישה הדתית, כמו כל אישה, חשוב לה הבית אך גם חשוב לה לדאוג לעצמה. יש הרבה מודעות לעובדה שאם אנחנו מרגישות טוב עם עצמנו נוכל להעניק הרבה יותר לילדים, לבעלים למשפחה ולכל מי שסובב אותנו. ישנן טרנדים שגם האישה הדתייה רוצה לצרוך אך באופן שמתאים לה כאישה דתייה כמו חדר כושר נפרד וכמו אופנת ספורט איכותית, מעוצבת וצנועה".

פרנץ מצביעה על טרנדים נוספים שלדעתה תפסו את האישה הדתית כמו למשל בישולי הגורמה, אותם היא גם מכירה היטב מבעלה תום, שמתחרה כיום בתכנית "מאסטר שף" וגרף מחמאות רבות נוכח האתגר שהציב לעצמו - מנות גורמה כשרות בלבד. פרנץ מקריאה לי עשרות רבות של סמסים שהיא מקבלת מנשים דתיות שאת רובן כלל אינה מכירה אשר מודות לה על החידוש המרענן. כבר בימים אלה אופנת "אימונה" מייצאת עצמה אל הקהילות היהודיות שמעבר לים, ולנו פרנץ מבטיחה כי בקרוב נראה חידושים רבים שתמיד רצינו אך לא היו לנו.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן