לבושה צנוע? חכי מחוץ לג'קוזי

מלחמת תרבות- סערה בזווית אחרת, אישה דתייה לא הורשתה להיכנס לג'קוזי בפארק המים ימית 2000 בעקבות בגד ים צנוע שלבשה. איך זה קשור אלינו?

חדשות כיפה לירון לב-שוקרון, תוכן שיווקי 15/08/19 09:26 יד באב התשעט

לבושה צנוע? חכי מחוץ לג'קוזי
בגדי ים צנועים של זויה, צילום: יחצ

סערת הבורקיני בצרפת חלפה על פנינו זה הרגיש לא נכון ולא רלוונטי, רשויות צרפת חוקקו בגד הים הצנוע מפריע ופוגע בחילוניות ועל כן לא יורשו הבנות להיכנס לים עם בגד ים זה. בשם הדמוקרטיה והמרחק כמובן שאצלנו זה לא היה קורה?! אבל כמובן כמו תרבות המערב המפלסת את דרכה בשבילי ארץ ישראל, מסתבר שסערת הבורקיני או בשפתנו בגד ים צנוע הגיע והיגר גם הוא ארצה.

לפני בערך כחודש ימים, בפארק המים ימית 2000 תהילה דרורי, בת 28, אם לארבעה ילדים, מהציבור הדתי, לא הורשתה לרחוץ בג'קוזי בגלל שלבשה בגד ים צנוע, המורכב בעצם מחולצה עם שרוול 3/4, חצאית עם טייץ מחובר מתחתיה וכובע מים, והכל מבד של בגד ים רגיל.

צילום: פרסומי ישראל

"רציתי ללכת ליום ספא עם בעלי לכבוד יום ההולדת" היא מספרת בקלילות, "שמעתי שיש בפארק מתחם ספא ויש אפשרות לעשות גם מסאז' בדיוק מה שחיפשתי. קבעתי עיסוי זוגי מהיום למחר, הסבירו לי שחלק מהתשלום הוא כניסה גם לבריכות ולמתקני הפארק אבל זה היה עבורי פחות רלוונטי בעיקר רציתי להגיע לעיסוי וסאונה ולג'קוזי.. יום למחרת כשהגענו בבוקר באמת התחלנו את היום כל-כך טוב לאחר העיסוי עברנו לסאונה ומהחום החלטנו לעבור לג'קוזי... מי שמכיר את ימית 2000 ובכללי את פארקי המים יש שומרים שיושבים ליד כל מתקן... אני שמה לב שהשומר של הג'קוזי מסתכל עליי ככה צועדת לקראת הכניסה ובוחן את צעדיי, אני באה להיכנס למים והוא נעמד מולי ואומר את לא יכולה להיכנס למים אני מצטער, אני בתמימות חשבתי שאולי הוא חושב ששילמתי רק על הפארק ולא על מתקני הספא ואני מנסה להסביר לו.. והא בטענה עונה לי זה לא קשור אסור להיכנס עם בגדים, אני מופתעת מהתגובה ומסבירה זה לא בגדים זה בגד ים. פשוט צנוע. זה בד של בגד ים, לא סופג מים בדיוק כמו בגד רגיל, והוא מפנה אותי לשלט, מותר להיכנס רק עם בגד ים כמו בתמונה, אני מסתכלת על השלט המומה איך ייתכן שבשנת 2019 הנהלת ימית 2000 או כל מסגרת כזו או אחרת תגדיר לאנשים מה הוא בגד ים? כמובן שכל בגדי הים שהופיעו לא צנועים ולא תואמים, ואני חוזרת לבחור ומסבירה שאני בחורה דתייה ואני לא הולכת כך. אני לבושה בגד ים צנוע שתואם את אמונתי. הועברתי למנהל, לאחר 45 דקות שהעבירו אותי מאחד לשני הגיע הגיבור שמוכן לדבר איתי ובהנפת יד ענה "אלה ההגדרות ואלה בגדי הים שמותר להיכנס איתם למים בג'קוזי, את יכולה להיכנס לבריכות אחרות אם תרצי.." כעוסה וכואבת אני מסבירה לו "אני בחורה דתייה אני לא לובשת בגדי ים כמו שבתמונה, ואתה רואה שהבגד שאני לובשת הוא לא בגד רגיל ועשוי מבד של בגדי ים. נעניתי בזלזול "הבגד ים שלך יכול להתמוסס במים.."

מה עשית בסוף?
תחושת ההתעלות וההנאה מהבוקר הזוגי כבר איננה", תהילה ובעלה נאלצו לעזוב את ימית 2000 כואבים ולא מאמינים שדברים כאלה קורים במדינת ישראל, "כבר התבזבז לנו המון זמן והיינו צריכים לצאת לאסוף את הילדים. מי מאמין שבשנת 2019 יגדירו לי איך צריך להראות הבגד ים שלי? "

בגד הים של תהילה היה מתוצרת "זויה" שהשיקה ליין בגדי ים צנועים שתפס תאוצה בקרב נשים דתיות בשנים האחרונות. ב"זויה" הגיבו בכעס לטענות של פארק המים, והדגישו בפנינו שבגדי הים מתוצרתם  עומדים בכל התנאים הנדרשים על מנת להימכר ולהיות משווקים ככאלה. "בגדי הים שלנו עברו בדיקות גם בבריכות עם ריכוז כלור של פי כמה וכמה מהתקן המותר, וגם בג'קוזי מחומם, והם עמדו בהם תמיד, כך שלא יתכן שבגד הים היה מתמוסס בשל הכלור או חום המים" תגובת פארק המים נאמרה ללא שום התבססות וידע מקדים, ובטח לא לאחר שבדקה או התעניינה בטיב ובאיכות בגד הים של תהילה.

בגד ים צנוע

בגד ים צנוע של זויהצילום: יחצ

"אני מאתגר גם אתכם לטבול את בגד הים שלנו בכלור נקי, באקונומיקה או בכל כימיכל וחומר חיטוי שעלול להימצא בבריכות ציבוריות, ולגלות בעצמכם - עמידותו של הבד היא מהגבוהים שיש, והוא לא ידהה גם במקומות שאנו בעצמינו לא נוכל לשהות בהם. על ימית 2000 לשנות את הכללים הללו שפוגעים בציבור לקוחות שאינם מעוניינים להיכנס לבריכה חשופים. כל אחד מסיבותיו שלו." אומר בנחרצות סמנכ"ל רשת זויה עמיר עובד.

ימית 2000 מוסרים בתגובה לאחר שיחה עם נציגיהם- "פארק המים מקבל דתיים, ואף פותח את שעריו בימים מסוימים במהלך השנה לציבור הדתי בנפרד, ימי רחצה לנשים בלבד וימי רחצה לגברים בלבד, הנחיות הכניסה למים נועדו על מנת לשמור על תנאי תברואה נאותים על פי הנחיות משרד הבריאות והפארק משמש כגוף אכיפה, לטענתם יש כללים ברורים שידועים מראש לגבי סוגי בגד הים איתם ניתן להיכנס לג'קוזי בפארק"

מודל היופי

הרבנית חנה טאו ז"צל כותבת בפתיחת הספר שירת חנה "עוז למלכו" משולש החיים בנוי מתורה בקודקוד תרבות וכלכלה, חבלי לידת הגאולה בשנים האחרונות פוקדת אותנו דווקא במלחמת התרבות. מכל כיוון צניעות ומודל היופי הם לא הפכים, בדיוק ההפך, היופי שרוי ומצוי אצל כל בריאה של הקב"ה אנחנו צריכים לרכוש את ההסתכלות הנכונה להבחין. הדור שלנו נאבק בכבלי מודל היופי היחיד. האם באמת כולם צריכות להראות אותו דבר? רק הרזה היא היפה? רק השרירי הוא הגברי? ממש ממש לא!! השאלה צריכה להשתנות, מוקד המחשבה צריך להשתדרג, לא כמה את\ה יפה? אלא מה יפה בך? היכולת לדייק היא ההתקדמות לגאולה.

צרכנות נגישה

בנוסף לכל אלו, עולם עושר וצרכנות, הזכות והיכולת לבחור מתוך מגוון אין סופי. אנחנו ב"ה בדור של שפע, קניות בסופרים וקניונים גדולים, אפילו לדבר הפשוט והבסיסי ביותר כמו לחם או גבינה יש כל-כך הרבה ווריאציות בחירה שקשה לבחור אם איזה חלב אחזור הביתה מהקניות. כל כך הרבה אופציות משתרעות על טווח מחירים, בגדי ים צנועים הם שילוב של הלכה והתפתחות עולם הביגוד וההלכה, זה לא המצאה כל-כך חדשה, אבל החדש והמתחדש הוא הנגישות.

עד כה היו מעט מאד חברות ומעצבות שמכרו בגדי ים צנועים, והמחירים היו רחוקים מהישג ידם של כלל הציבור שומר המצוות. עכשיו כחלק מהתפתחות התרבות בכפוף להלכה אפשר להגיד בפה מלא "לא בשמיים היא"!!

ראיינו את עמיר עובד סמנכ"ל רשת החנויות זויה לגבי הליין של בגדי הים הצנועים לקראת עונת הרחצה

מה גרם לכם להתחיל להשיק בגדי ים צנועים? עד עכשיו זויה הייתה חנות בגדים?
האמת היא שזה סיפור מצחיק ודי אישי, אבל אשתי נורא רצתה בגד ים צנוע ונוכחנו לגלות שהמחירים נעים בין 200-600 ₪, שזה מחיר אסטרונומי גם לבגד ים עם המון בד... במקביל ראינו שלקוחות רבות פונות ושואלות אודות בגד ים צנוע. מהר מאד עשינו "אחד ועוד אחד" והבנו שהצורך האישי שלנו קיים גם אצל אחרים, ואנו יכולים להכניס את בגד הים הזה לקולקציה שלנו .... ההבנה התחדדה עוד יותר לאחר שאשתי וביתי קיבלו לניסיונות בגדי ים שהכנו במיוחד עבורן, והמוני נשים שאלו מהיכן הוא."

בגד ים צנוע

בגד ים צנוע של זויהצילום: יחצ

במה שונה בגד הים שלכם מבגד ים רגיל?
הייחוד העיקרי הוא שהוא צנוע וזה אומר שיש בו הרבה יותר בד. בגדי הים שלנו מכילים: חולצה עם שרוול וכובע ים תואם  בתוספת של טייץ וחצאית מחוברים. יש שבמקום חולצה תבוא מעין שמלה מבד בגד ים. יש סוגים שונים של חולצות שכולן עם שרוולים, וסוגים שונים של חצאיות, כמו אה-סימטריות או חצאית מעטפה, אבל  אין לנו כמות גזרות וסגנונות כמו שיש בקולקציה חילונית, כי בכל זאת אנו מוגבלים במידה מסוימת. טווח המחירים הוא סביב 80 ₪ לסט בגד ים, זאת אומרת שלושת החלקים."

דבר נוסף שחשוב לציין, ימי גאולה עם ישראל בארץ ישראל, הליין המיוחד והצנוע של בגדי הים של זויה מיוצר בארץ בלבד! לעומת מרבית הבגדים שמיוצרים בסין בגלל העלות הזולה בייצור שם. "לבחור שאחראי על תכנון  הקולקציה  שלנו היה חשוב מאוד שכל הליך היצור של בגד הים הזה יהיה בארץ. הדבר השפיע גם על לקוחותינו בחו"ל והביא אותנו לייצא חלק מהדגמים לארה"ב ולאנגליה, כאשר יש לנו כבר הזמנות לשנה הבאה...." ואני מצחקקת בליבי זו גאולה.

אז מודל יופי אחד לא רלוונטי, וכנראה שגם השלט של ימית 2000 עבור מה הוא בגד יד כבר לא תקף. אנחנו נמשיך לנהל תרבות של תורה והלכה גם בימי הקיץ החמים, מוכנים לקפוץ למים?

לצפיה בקולקציה המלאה של בגדי הים הצנועים