מעצבת סיפורים "עושה את הכל בעצמי": מעצבת "תכשיטי ליאורה" בראיון מיוחד

יוצרת מותג התכשיטים בעבודת יד מספרת מה הטעות הראשונה שעשתה בתחום, עד כמה היא בקיאה בחוקי הייצוא, וגם, למה לפעמים היא מפחיתה בכוונה את כמויות ההזמנות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/05/22 22:03 ו באייר התשפב

"עושה את הכל בעצמי": מעצבת "תכשיטי ליאורה" בראיון מיוחד
עיצוב: ליאורה אברבנאל , צילום: צילום עצמי

הכירו את ליאורה אברבנאל, בעלת מותג האונליין "תכשיטי ליאורה". היא נשואה ואמא לארבעה, מתגוררת בישוב אחוזת ברק. יוצרת תכשיטים בעבודת יד בסטודיו שבביתה ומוכרת לכל העולם דרך חנויות האינטרנט שלה. בקולקציה המגוונת אפשר למצוא גם  קולקציה מיוחדת של תכשיטים בלבן לכלות ולאירועים.

פריט חובה שיש לך בארון?
קרדיגן בצבעי שחור, אפור ובז'. גם בקיץ במקומות ממוזגים צריכה שיהיה בשלוף ואוהבת את הצבעוניות הבסיסית שתתאים לכל בגד ותכשיט. 

הבגד שלעולם לא תלבשי? 
שמחת מקסי כחולה עם נצנצים (מי היה מאמין, לבשתי לחתונה של בתי). 

ליאורה אברבנאל

ליאורה אברבנאל צילום: שחר זיסו

איך נראה יום העבודה שלך?
קמה כל יום ב-05:30 בבוקר לסיבוב ארוך עם הכלבה בשדות שמסביב לישוב, ובשעה 07:00 כבר נכנסת לסדנא שלי לתחילת יום עבודה. בחלקו הראשון של היום, עד 17:00 בערך, אני מכינה הזמנות ואורזת חבילות, לאחר מכן עוברת לעבודה על המחשב, הכנסת משלוחים, שיווק, ותיחזוק שלוש החנויות האינטרנטיות שיש לי: אמזון, אטסי, והחנות ללקוחות בארץ.

יש ימים שמוקדשים לצילום תכשיטים, עם ובלי דוגמנית (הבת הגדולה שלי) ולעריכת התמונות. אני עושה את הכל בעצמי, מייצרת את התכשיטים, משווקת, מצלמת ומתחזקת את החנויות. עובדת לא מעט שעות אבל נהנית מהעשייה. הכי כיף ומצדיק את הכל זה התכנון והעשייה של תכשיטים חדשים, לפעמים בשגרת היום יום קשה להגיע לזה ולכן יש תקופות שבמתכוון אני ממעטת בשיווק, מפחיתה את כמויות ההזמנות ופשוט נהנית לייצר דברים חדשים. 

צילום: צילום עצמי

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום? 
ניסיתי לרצות את כולם, לעשות תכשיטים ש"כולן" אוהבות. התפרסתי על כל כך הרבה סגנונות וסוגים שונים של תכשיטים שלא הצלחתי לייצר קו משלי וגם לא אהבתי כל מה שעשיתי.

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי
אני שלמה עם המראה החיצוני שלי, ובאופן כללי לא מתעסקת איתו יותר מידי. נולדתי בקיבוץ שדה אליהו שבעמק בית שאן וחייתי בו שנים רבות, אז כנראה שאשאר בהוויה שלי קיבוצניקית לנצח, הולכת עם הכי פשוט ונוח. לא מתעסקת יותר מידי במראה ובלבוש שלי. 

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?
היום כבר לא מספיק לעשות תכשיטים יפים ולמכור אותם, אלא צריך לשווק את כל החבילה: גם אותי ואת הסיפור שאחרי התכשיטים. בנוסף, הקושי השני נוגע בעיקר למכירה בחו"ל. לשלוח לכל העולם זה אתגר לא קטן, לדעת עם מי לשלוח ועם מי לא. כל חוקי היצוא, מה צריך לצרף על החבילה בשביל המכס בכל ארץ וארץ וגם בעיות שלא קשורות אלי, כמו מזג האוויר שמעכב את החבילה והיא לא מגיע בזמן ללקוח. הרבה עבודה בשירות לקוחות, מה שבהחלט משפר את האנגלית שלי :)

איך בחרת את שם המותג?
"תכשיטי ליאורה" לפי השם שלי, הכי בנאלי ולא מקורי. מה שבדיעבד היה טעות כשהתברר שיש גם מישהי שקוראת לעצמה ליאורה תכשיטים, ולפעמים לקוחות רוצים להגיע אלי ומגיעים אליה.