הפ'יגמות שיחממו לכם את החורף!

מי יודע מדוע ולמה, לובשים או לא לובשים פיג'מה. תעשיית הפיג'מות היום חזרה להיות פופולרית מאוד ורבים רצים לחנויות לרכוש פיג'מות מעוצבות בסגנונות שונים. נעמי גוטקינד גולן עם כל הטרנדים החמים לחורף.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד- גולן 11/11/19 12:08 יג בחשון התשפ

הפ'יגמות שיחממו לכם את החורף!
צילום: shutterstock

כמו כל דבר אחר שבני אדם אוכלים, עונדים או לובשים, גם הבגדים איתם שוכבים לישון מלמדים על מוסכמות חברתיות וטרנדים התנהגותיים. במחצית המאה העשרים, מה שמכונה דור ה-X, רוב הגברים לבשו פיג'מת שני חלקים בפסים או צבע אחיד, ורוב הנשים שכבו לישון בכתונת קצרה עם תחרה (בייבי דול), או ארוכה ומחממת מפלנל עם הדפסי פרחים. הילדים שלהם, דור ה-Y (1961-1981) לא היו מסכימים שיתפסו אותם אפילו מתים, עם פיג'מה דודתית שכזו. כדי לבטא את מרדנותם בדור ההורים, ובגינונים "בורגניים", הם נהגו לישון בחולצת טי. ישנה וגדולה עם או בלי מכנס קצר מתחתיה (אפשר לראות דוגמאות לכך בסדרות טלוויזיה מסוג "פלורנטין"). העיקר שלא יהיה זה בגד מיוחד לשינה. 

וכיום, הבנים של הבנים, דור ה-Z, דור שנות האלפיים, דור הסמרטפונים, דור "הילד בן שלושים יש לו חום גבוה", כשמושכים את הילדות עד למקסימום, ומתחתנים בארצות המערב מאוחר - אם בכלל, שוב לובשים בגד ייעודי לשינה, אבל הוא הפעם חיקוי מוגדל לאוברול התינוקות, ואם אפשר אפילו בסגנון התינוקי דמוי בעלי חיים. נכון שאת הקטנים הלבשנו מזה כמה עשורים באוברול שינה עם קפושון סופרמן או ארנב? אז עכשיו גם בני עשרים ושלושים פלוס לא מתביישים ללבוש דבר כזה (המכונה וונזי). מה לא מתביישים? זה הטרנד. ומי שלא מאמין, שיבדוק את קולקציות הפיג'מות החורפיות שהגיעו לרשתות. 

אגב, יש סעיף משנה לתופעה: בנות דור ה"ME TOO" כן לובשות לפעמים פיג'מות שני חלקים במראה ובסגנון גברי, כי אף אחד לא יכתיב להן בשם התקינות הפוליטית, כללים של תקינות נשית. היום הכול לביש. גם פיג'מות כאלה הן חלק מקולקציות סתיו חורף 2019-2020
ועוד אגב: אם בכל זאת בוחרות הנשים בפיג'מת שני חלקים, אז יש עליה הדפסים ילדותיים.
הפיג'מה של רשת 'אינטימה המוצגת כאן היא בסגנון כאילו גברי של משבצות שתי וערב אבל על רקע ורדרד, בכל זאת נשים. עד 23 בנובמבר נותנת הרשת הנחה של 30%, לתשומת לבכן.
 

צילום: ערן לוי


בחנויות אונליין אפשר למצוא לנשים גם פיג'מות מפוספסות גבריות ממש עם מכופתרות, עם כיס קדמי, משהו שראינו בזמנו את סבא לובש. את טרנד האוברולים הילדותיים ל"ילדות גדולות" מייצג כאן דגם בגוונים של כחול ותכלת ש המותג לילו וסטיץ ואוברול בגוונים אפורים של המותג ג'וסי. שימו לב שלשתי פיג'מות האוברול האלה יש קפושון עם פרצוף של בעלי חיים. 

ברשת אפרודיטה הדמות שנבחרה לאייר את קולקציית הפיג'מות, בגדי הפנאי ואפילו האביזרים היא Betty Boop, גיבורת קומיקס. באפרודיטה מדגישים שפיג'מות הבייסיק הן אקולוגיות ועשויות מבד מנדף זיעה המכיל סיבי במבוק רך, לצדן פיג'מות מקטיפה וחליפות הוונזי הצעירות והטרנדיות. בחלק מהפיג'מות יש שילובים של פרווה סינטטית וסרטי קישוט וסולם הצבעים שלהן כולל אדום אלמוגים ובורדו חזק לצד תכלת, אפור, ורוד בהיר וסגול מעושן.

צילום: יחצ


משהו על חליפות הוונזי בסגנון האוברול: חלקן במידות בסגנון המיני מי, כלומר למבוגרים וילדים באותו הדגם, כאשר הדגמים כוללים חד קרן, דובי, ארנב וכלב דלמטי. פיג'מות הבייסיק עולות 159 שקלים, הבטי בופ עולות 219-259 שקלים, הבמבוק – 199 והוונזי לנשים -99 שקלים. 
 

צילום: יחצ


מיקי מאוס ענק של דיסני תופס את כל החזית של פיג'מה אדומה בקולקציית הפיג'מות של דלתא לחורף, לצד דמויות קומיקס נוספות כמו מיני מאוס, בטי בו, החתולה מארי, סופר מן, סימפסון ועוד. 
המבחר של דלתא כולל פיג'מות מנומרות, כשההדפס הטרנדי הזה יכול לחזור גם בחלוקים, נעלי בית, כותנות מכופתרות ועוד. פיג'מות בצבע זהב בשילוב לבבות וגם עליהן דמותו של מיקי מאוס, אוברולים כמובן בסגנון ואנזי, ועוד. טווח המחירים: כ-130 עד כ-270 שקלים. בדלתא מדגישים כל כך את העובדה שהפיג'מות של הרשת מושקעות עד כי ניתן לצאת איתן מהבית לקניות או להחזרת הילד מהגן, שהדוגמניות מצולמות על רגע רחוב או כביש סואן.
 

צילום: אייל נבו


מי שמחירים כאלה לפיג'מות הם לא בשבילו, ימצא את הוואנזי שבאופנה ברשת חנויות  הדיסקאונט SELECT, גם כן עם דמויות של גיבורים מצוירים במחירים נוחים בהרבה. לילדים למשל, טווח המחירים נע בין כ-40 לכ-60 שקלים.
 

צילום: אלן זר


אין רשת המכבדת את עצמה בלי פיג'מות ואנזי כמובן, וזה כולל את קסטרו לילדים שהוואנזי שלה עולים כ-140 שקלים, עשוים מפרווה סינטטית רכה. יש לקסטרו ילדים גם הפיג'מות מגיעות כסט של חולצה ארוכת שרוולים ומכנסיים ארוכים, עם איורים של חד קרן, כלבלבים, כוסות שייק וסופגניות דונאט, המבורגר וצ'יפס או איורי עיניים בצבעי פסטל במידות לגילאי שנתיים עד 14 בכ-110 שקלים. 
 

צילום: שי יחזקאל

אז לאן שלא תכלו תראו פי'גמות מכל הסוגים ומכל הגוונים, והעיקר שיהיה חמים ונעים בלילה ותוכלו לישון הרבה!