בעיקר בסוכות - ירוק שולטטטט

במיוחד בסוכות, חג האסיף, הצבע הירוק בא לידי ביטוי בקולקציות הבגדים החדשות, בעיצוב הבית ובאביזרים. אבל האם הירוק מתאים לכל אחת? טור רענן במיוחד

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 24/09/17 13:15 ד בתשרי התשעח

בעיקר בסוכות - ירוק שולטטטט
ירוק ורענן, צילום: shutterstock

הקשר בין הצבע הירוק וחג הסוכות, מובן וברור. אבל הקשר שלו לאופנה הוא מעגלי. לפעמים נעלם לגמרי, ולפעמים כל כך טרנדי עד שכל תעשיית הטקסטיל והאביזרים מאמצת אותו. חורף 2017 יעמוד כנראה בסימן הגל הירוק. בעיקר ירוק זית. אבל פה ושם גם ירוק דשא. 

אחת ההוכחות לכך שירוק משתלט לא רק על בדים ובגדים, היא הרהיטים של חברת רהיטי דורון, שניתן למצוא בסניפיה כיסאות, מתלים, מצעים, ומדבקות קיר בגוונים שונים של ירוק. החברה מציעה גם לסייד גם את אחד מקירות חדר הילדים בירוק. באחת ממדבקות הקיר של רהיטי דורון יש איור של כל היבשות עם הכיתוב "SAVE THE PLANET" ("הצילו את הכוכב"), בסגנון האקולוגיסטים ותנועת "הירוקים". 

רהיטי דורון

רהיטי דורון צילום: איתי סיקולסקי

ספסל ירוק מיוחד בסגנונו יש גם למותג תומיק ממרכז העיצוב מרמרלדה בעין ורד, שניתן להשיג גם אונליין, ודוגמה מובהקת לגלישה הירוקה מקולב הבגדים לריהוט, מופיעה באחת משבע הקולקציות החדשות של בדי הריפוד בבית העיצוב לטקסטיל והלבשת הבית "שכטר" ברחוב הרצל בתל אביב, שעיצב שי אדרי. בפרזנטציה הסביר אדרי ששני מקורות ההשראה המרכזיים שלו הם אמנות וטבע, ואכן כמה מבדי הריפוד החדשים מכוסים באיורים של עלים וענפים ירוקים. 

תומיק

תומיק צילום: בועז לביא

שייאדרי, שכטר

שי אדרי, שכטר צילום: יח"צ

מפות, ארנקי איפור ותיקי שרוך מכוסים באיורים ירוקים הם התרומה של קרן דניס לגל הירוק, ואת אלה ניתן לראות ולהזמין באתר של המותג. גם ברשת באקלס המתמחה במוצרי עור יש חגורות ואבזמים גדולים בירוק זית, וברשת INN7 , תיק רצועות מקסים משלב ירוק זית עם חום. ניתן להשיג באינטרנט או בחנויות המותג בתל אביב.

קרן דניס

קרן דניס צילום: עזרא מזרחי

חזרתו של הירוק בכלל, וירוק זית בפרט, בולטת במיוחד על קולבי הבגדים. כך במותגים בינלאומיים וכך גם במותגים ישראליים מקומיים.    הרשימה כוללת את "לי קופר" של הג'ינסים, SPORTALM שניתן להשיג בלעדית בבית האופנה מילוס בגן העיר בתל אביב ורשת "עונות" על עשרות סניפיה והפרזנטורית המקסימה שלה עדי שילון, שלא מוותרת על אף אחד מצבעי האופנה החדשה של החורף - ירוק זית, אדום, בורדו, חום ואפור וגם לא מוותרת על אחד המאפיינים החיוביים ביותר שלה: בגדים במידות המטפסות עד 54. 

לי קופר

לי קופר צילום: הילה שייר

 

ספורטלאם במילוס

ספורטלאם במילוס צילום: יח"צ

 

עונות

עונות צילום: שי יחזקאל

גם בחנויות פופ-אפ זמניות יש בגדים ירוקים, כמו זו שפועלת עכשיו בשכונת נווה צדק בדרום תל אביב עם המבחר של בית האופנה AMOR מכיכר המדינה, אבל במחירים נוחים משמעותית. לרשת "קסטרו" עליונית בירוק כהה. ברשת "פרופיל" שמלות ירוקות ועליהן מוטיבים של פרחים, עלים ואותיות. ברשת "מנגו" תמצאו חצאית מידי בירוק דשא כהה. ברשת "מאוזנר" הוותיקה, המתייחדת בביגוד אלגנטי ואיכותי לנשים- שמלת תחרה ירוקה. במותג "טליה" יש חולצה בירוק זית, ולמותג המקומי "גלר" שנולד בהשראה סקנדינבית, יש סריגים בירוק. להגיע לכל המבחר הזה ניתן כמובן גם אונליין. 

קסטרו

קסטרו צילום: טל קרת

 

פרופיל

פרופיל צילום: יאיר כרמל

 

מנגו

מנגו צילום: יח"צ

 

שאלה אחרת שאני נשאלת בימים אלה היא למי מתאים ירוק זית, ואכן הצבע הזה לא מתאים כל כך לשזופות ולשחומות ולבעלות שיער שחור, אבל הוא משתלב להפליא עם בהירות, ועם בעלות שיער ערמוני, בלונד לגווניו או חום.