אפור ושחור: תמיד מרזה, תמיד פרקטי

סגנון ה"שיק אורבני" שמתאים במיוחד לחורף בשל הגוונים והגזרות המאופקים שלו, נמצא עכשיו בכל הקולקציות של כל החברות והמעצבים. קני ז'קט אפור, גווני עם התכשיט והמגף, ותמיד תראי מליון דולר

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 03/12/17 17:03 טו בכסלו התשעח

אפור ושחור: תמיד מרזה, תמיד פרקטי
שיק אורבני , צילום: shutterstock

ברגע האמת, יד על הלב, מה אנחנו מורידות מהקולבים בחנות? לא את הבגד הכי צבעוני, חדשני, בולט, אלא זה שבטוח נלבש ביום יום לעבודה, לקניות, ליציאה עם המשפחה, לביקורי קרובים. שיקולים של מעשיות ושכל ישר, של עלות מול תועלת, גורמים לרובנו להשקיע כסף בגוונים של אפור ושחור שהולכים טוב עם אביזרים ותכשיטים שונים, וגם פסיכולוגית נדמה שהם "מרזים". בגדים בגוונים ניטרליים גם פחות נחרטים בזיכרון. שמלה או מעיל באדום או סגול, למשל, אם נלבש פעם אחת ונרצה לשוב וללבוש, יעוררו תגובהשרואים בעיניי הזולת: "זו תמיד לובשת את אותו הדבר". 

שיקולים דומים מנחים את יצרני הבגדים וקנייני הרשתות. האופנה הצבעונית קיימת אצלם, אבל בכמויות קטנות, את רוב שטח החנות תופסים הבגדים הכהים. אפילו המעצבים יודעים באיזה צד מרוחה החמאה, והם יצרו לגיטימציה טרנדית לסגנון הפרקטי יותר: "שיק אורבני", קוראים לזה. ובעברית: אופנתיות עירונית. יכול להיות שזה בגלל שבעיר שולטים השחור של אספלט הכבישים והאפור של חלק גדול מהבתים. 

לא שהשיק האורבני משעמם או פחות יצירתי. יש אין ספור וריאציות באפור ושחור. כמה מהדוגמאות שאספתי מהקולקציות החדשות של חורף 2017-1018 מוכיחות זאת. 

ברשת ICE CUBE, שמצליחה לייצר עותקים רבי השראה של בתי אופנה גדולים כמו בלמיין, קלואה, דולצ'ה וגבאנה וגוצ'י, יש חולצה שחורה בעלת שרוולים תפוחים הנאספים אל פרק כף היד, עם חצאית צרה במשבצות דקיקות אפורות, שאפשר להתאים לכל שעות היום ולכל אירוע. חכם שצילום הבגדים נעשה על רקע רחוב עירוני וכך מתרשמים נכון מהרושם שהם יעשו ביום יום. לרשת הזו יש בנוסף ז'קטים ומעילים דמויי עור, מעילי קטיפה ודמויי זמש, שמלות באורכים שונים, תיקים, נעליים ומגפיים בטווח המידות 36-46. מחיר לדוגמה של החולצות: 199-399 שקלים.

אייס קיוב

אייס קיוב צילום: איתן טל

אפודת גולף גדולה בסריגת "אורז" של שחור ולבן, היא המראה האורבני הזוהר והעוצמתי שתורמת רשת H&M לחורף הקרוב. ברשת מכנים זאת "סגנון גותי חדש". גם לילדים יש שם בגדים באפור פחם ושחור לצד ורוד כהה, וטרנדים נוספים כמו בדי טול וקישוטי קטיפה.

H&M

H&Mצילום: הנס מוריץ

גם הקרדיגן האפור הפתוח בסגירת מעטפת, של AMERICAN EAGLE OUTFITTERS הוא בגד סופר אורבני שאפשר להתאים לאירועים שונים, בהתאם לבגד שמתחתיו או לאביזרים ותכשיטים נלווים.

אמריקן איגל

אמריקן איגל צילום: יח"צ

בקולקציה החורפית של רשת אריסטו שמט, המייצרת את בגדיה בישראל (שאפו!), יש שמלה סרוגה אפורה עם רוכסן בחלקה העליון וחצאית כיווצים מתרחבת בחלקה התחתון. ברשת  אומרים שסימן ההיכר שלהם הוא ביגוד לביש, נונשלנטי ולא מתאמץ. השמלות עולות כאן 295-479 שקלים. 

אריסטו שמט

אריסטו שמט צילום: שי יחזקאל

מערכת של חולצה כסופה ארוכת שרוולים במפתח צוואר מעוגל וחצאית ג'ינס שחורה באורך מידי, עם כיסים מרוכסנים ושרוך במותניים, של המותג הסקנדינבי ד"ר דנים, מראה גם היא איך שיק אורבני יכול להתאים לכל הזדמנות, תלוי מה מוסיפים ואיך מאבזרים. ד"ר דנים מגיע לישראל כחלק מקבוצת המותגים של חברת AKA. לבירור היכן ניתן להשיג: 03-5222021.

ד"ר דנים

ד"ר דנים צילום: יח"צ

מאוזנר הוא בית אופנה המכוון בעיקר לנשים שיכולות להרשות לעצמן תפירה עילית וחלק מהעיצובים שלו מדגימים להפליא שיק אורבני מהודר. כזו למשל היא מערכת של עליונית סגורה ברוכסן מתחרה שחורה ובד שחור חלק וחצאית צרה, שלובשת יסמין מאוזנר-קוטלצקי, סמנכ"לית ובתם של הבעלים. בין היתר יש לבית האופנה הזה גם שמלות תחרת גיפיור שחורות ואלגנטיות המצטיינות בגימור קפדני. 

 

הסגנון האורבני של רשת פרופיל (PrOfil), הוא אחד האהובים עלי אישית הודות לשילוב הנכון שהיא מצליחה לעשות בין  טרנדיות עכשווית, נינוחות, קלילות לא מתאמצת, וסגנון צעיר.  מהקולקציה המגוונת בחרתי בז'קט כסוף קל מעל חולצת טי אפורה, ובשמלה אפורה במראה של חולצת טי ארוכה ועליה הדפס באותיות ענק של המילה ANGEL. בפרופיל מכנים את הסגנון שלהם "רוקנרולי" והוא כולל בין היתר ניטים, רקמות, בדים מטאליים ורוכסנים מתכתיים. טווח המידות: 36-42. מחיר העליוניות: 149-229 שקלים.

פרופיל

פרופיל צילום: יאיר כרמל

פרופיל

פרופיל צילום: יאיר כרמל

גם SELECT היא רשת אורבנית ומחיריה נוחים ממש (כ-60 עד כ-120 שקלים), ואחד הפריטים הטיפוסיים שהם גם "נכונים" מבחינת האופנה העכשווית הוא ווסט שחור עתיר רוכסנים מבד קווילט העולה 50 שקלים. 

סלקט

סלקט צילום: דמיטרי גורן

שמלה הנראית כמו כתונת כפתורים שהתארכה, סוג של טוניקה, עם פסים דקיקים אפורים-תכולים, היא התרומה של רשת חנויות האופנה התל אביבית מאיושה, למלתחת השיק האורבני שלנו. טווח המחירים של מאיושה הוא 150-200 שקלים.

מאיושה

מאיושה צילום: דן מילר

שמלה נוספת, בכחול כהה של מותג האופנה הבינלאומי NAUTICA מדגימה וריאציה נוספת של שיק עירוני. קווים נקיים, חגורת שרוך, שרוולים המתרחבים לקראת המרפק, מפתח צוואר ישר, חלק תחתון מתרחב קלות לקראת המכפלת. אלגנטיות מאופקת משודרגת על ידי פרטים קטנים אבל משמעותיים. המחיר ההתחלתי של השמלות בנאוטיקה הוא 449 שקלים.

נאוטיקה

נאוטיקה צילום: אמיר יהל