סמוטריץ לכחלון: ביטול תשלומי ביגוד והבראה במגזר הציבורי - חיסכון של 2 מיליארד ש"ח

שר התחבורה פנה אל שר האוצר בדרישה שלרתום את המגזר הציבורי לנשיאה בנטל במשבר הקורונה. "נכון, לעת הזאת, לחשוב על תרומת המגזר הציבורי לאיזון הגרעון בכלים העומדים לרשותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/20 19:54 כה בניסן התשפ

סמוטריץ לכחלון: ביטול תשלומי ביגוד והבראה במגזר הציבורי - חיסכון של 2 מיליארד ש"ח
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' פנה הערב (א') לשר האוצר משה כחלון בבקשה לרתום את המגזר הציבורי לנשיאה בנטל במשבר הקורונה. במכתבו הדגיש השר סמוטריץ' כי הויתור על תשלומים של ביגוד והבראה הינו מדתי, בעל תועלת תזרימית מידית, ועדיף על החלופות השונות שיכללו פיטורין, קיצוצים והעלאת מיסים.

במכתב כתב סמוטריץ': "אתגר הקרונה מהווה נטל כלכלי כבד מנשוא, כידוע המגזר הפרטי נושא בעיקרו של הנטל. לדעתי, נכון, לעת הזאת, לחשוב על תרומת המגזר הציבורי לאיזון הגרעון בכלים העומדים לרשותו. מעבר לצעדים שבוצעו עד כה במסגרת צמצום מצבת העובדים הזמני. בחודשיים הקרובים אמורים להיות משולמים דמי הבראה וביגוד לכלל העובדים במגזר הציבורי, לרבות ברשויות מקומיות. מבחינה שעשיתי מדובר בהיקף הוצאה של למעלה מ2 מילארד ₪".

לפי סמוטריץ' ביטול תשלומים אלו באופן חד פעמי השנה יכולים לדעתו להוות תרומה למצב שנוצר. "ויתור על תשלומים אלו הינו מדתי, בעל תועלת תזרימית מיידית, ועדיף על החלופות השונות שיכללו פיטורין, קיצוצי שכר קבועים (שגם אותם בהחלט יש מקום לשקול) והעלאת מיסים". את מכתבו חתם בהטחה כי הוא מוכן לסייע בדבר לכחלון.