המחסור בביצים: מרכולים שכונתיים מעלים מחירים שלא כדין

למרות שמדובר במוצר בפיקוח - שאין להעלות את מחירו, ישנם מרכולים שכונתיים שמעלים את מחירי הביצים. משרד הכלכלה: "תמיד יהיו רמאים, יש לדווח ליחידה האחראית דרך אתר האינטרנט. האכיפה מתבצעת בעיקר בסופרמרקטים הגדולים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/20 21:44 יב בניסן התשפ

המחסור בביצים: מרכולים שכונתיים מעלים מחירים שלא כדין
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

המחסור בביצים בסופרמרקטים הגדולים ובמרכולים השכונתיים, בעקבות משבר הקורונה, ידוע לכל. המדפים ריקים וכל משלוח חדש שמגיע, נחטף תוך דקות. וכרגיל בשעת מחסור, דיווחים על שוק אפור בביצים והעלאת מחירים מתחילים להתפרסם.

במרכול שכונתי באחד משכונות ירושלים, נמכרה תבנית ביצים קטנה (12 ביצים) ב -20 ש"ח, כאשר מחירה המקסימלי הוא 12 ש"ח. לשאלת הקונה בדבר המחיר, שהרי מדובר במוצר בפיקוח, ענה המוכר באדישות, "זה מה יש".

ממשרד הכלכלה נמסר כי הדיווחים על מחסור בביצים אינם נכונים, הסיבה לכך שהמדפים ריקים היא שהציבור קונה ואוגר הרבה יותר מהדרוש.

עוד נמסר כי תופעת מכירת ביצים במחירים מופקעים, מוכרת וקיימת, בדרך כלל לא בסופרמרקטים הגדולים, שם מתבצעת אכיפה של משרד הכלכלה, אלא במכולות ובמרכולים השכונתיים הקטנים. לדברי גורם במשרד, אין מדיניות ביחס לעניין, אמנם האכיפה מתבצעת, אך תמיד יהיו רמאים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן