חושבים על התפטרות ממקום העבודה? כל המידע למתפטר

מרגישים שמיציתם את מקום העבודה? הגיע הזמן לשבור שגרה? הסבת מקצוע? או אולי פשוט קיבלתם הצעה טובה יותר במקום אחר? אם משהו מאלה מצלצל לכם מוכר- אנחנו פה להסביר לכם איך תעשו את זה נכון

חדשות כיפה אביה ברגמן, חדשות כיפה 16/01/20 13:16 יט בטבת התשפ

חושבים על התפטרות ממקום העבודה? כל המידע למתפטר
צילום: shutterstock

אם גמלה בליבכם ההחלטה להתפטר ממקום העבודה, אנו סבורים כי זו לא החלטה קלה לביצוע. חובת כתיבת מכתב פיטורים למקום העבודה היא מטלה קשה ולעיתים לא נעימה אך חשוב לזכור כי הגשת מכתב מסיימת את יחסי העובד- מעביד שלכם בצורה הטובה והמכבדת ביותר. לכן, יש לדעת שקודם כל ולפני הכל עליכם להגיש מכתב התפטרות למעסיק. כן כן, זוהי חובתכם כעובדים על פי חוק הודעה מוקדמת. זמן הגשת המכתב הוא אינדיבידואלי ומשתנה מעובד לעובד בהתאם לוותק במקום העבודה וסוג המשכורת. הוא נע בין יום אחד לחודש ימים.

במידה ומדובר בעובד במשכורת חודשית:

  • עובד בעל ותק של שנת עבודה אחת ואילך מחויב למתן הודעה מוקדמת של חודש ימים.

  • עובד בעל ותק של פחות משנת עבודה מחויב למתן יום הודעה מוקדמת בגין כל אחד מ-6 חודשי העבודה הראשונים, ויומיים וחצי בגין כל חודש נוסף.

 

במידה ושכר העובד משולם על בסיס יומי או שעתי:

  • עובד בעל ותק של עד שנה מחויב ליום הודעה מוקדמת בגין כל חודש עבודה.

  • עובד במהלך שנת עבודתו השנייה מחויב לתקופת הודעה מוקדמת של 14 יום בתוספת יום נוסף בגין כל שני חודשי עבודה בשנת עבודתו השנייה.* עובד בשנת עבודתו השלישית מחויב ל-21 יום בתוספת יום נוסף בגין כל שני חודשי עבודה בשנת עבודתו השלישית.

  • עובד בעל ותק של 3 שנים ומעלה מחויב להודעה מוקדמת של חודש ימים.

חשוב לדעת כי במידה והחלטתם שלא להגיש מכתב התפטרות מסודר יכול המעסיק לתבוע אתכם בגין פיצויים בסכום השווה לגובה השכר הרגיל שהיה זכאי העובד בתקופת ההודעה המוקדמת.

אז מאיפה מתחילים לכתוב?

  • מי הנמנעים?- ראשית, יש לכתוב בראש המכתב עבור מי הוא מיועד. 

  • תאריך- מקובל להוסיף בראש הדף תאריך ובגוף המכתב את תאריך העזיבה המיועד .

  • בקשת מכתב המלצה- כמו כן ניתן לבקש מכתב המלצה במידה ואתם מעוניינים. 

  • בקשת הסדרת הזכויות שלכם- בהתאם לחוזה התעסוקה עליו אתם חתומים הקפידו לציין כי ברצונכם להסדיר את כל הקשור לזכויות המגיעות לכם כעובדים.

את מכתב ההתפטרות תוכלו להגיש במתן מכתב רגיל על דף נייר ישירות לידי המעסיק, או בהגשתו דרך הדוא"ל. מומלץ להודיע על סיום העבודה קודם כל בעל פה בפגישה מסודרת עם המעסיק ורק לאחר מכן להגיש את מכתב ההתפטרות.
 

דוגמא למכתב התפטרות:

 

לכבוד:                                                                                                 1.1.20

יוסי, המנהל הישיר

העתק: מחלקת משאבי אנוש, חברת X

 

הנדון: הודעה מוקדמת על סיום עבודתי בחברה

 

בהמשך לשיחתנו בעל פה, אני רוצה להודיע על סיום עבודתי בחברה בתאריך 201.2..

בהזדמנות זו, אני רוצה להודות על כל התקופה הזו שבה עבדתי לצדכם, למדתי והתפתחתי.

כמובן שאשמח לבצע חפיפה מסודרת מול העובד שיחליף אותי בתפקידי.

במהלך החודש הקרוב אבקש להסדיר את כל זכויותיי הקשורות לסיום עבודתי בחברה (פדיון ימי חופשה, ימי הבראה וכיו"ב).  

אודה על קבלת מכתב המלצה שאיתו אוכל לצאת לדרכי החדשה.

 

בברכה,

סיגל

 

צילום: shutterstock

 

כמה טיפים למתפטר המתחיל!

על מנת לנסות קצת להקל עליכם- אספנו עבורכם כמה טיפים בשביל שתוכלו לכתוב את המכתב הראוי, המכבד והטוב ביותר עבור המעסיק שלכם:

1. סיימו בטוב- זכרו כי סיום חוזה עבודה במקום מסויים לא חייב להיגמר ברע, כולנו בני אדם ולפעמים אנשים טועים מעצם היותם אנושיים. זה בסדר. לכן, גם אם ההתפטרות מקורה בסכסוכים וכדומה, נסו לסיים את היחסים שלכם עם שאר העובדים והמעסיק בכלל בצורה טובה ומכבדת.

2. כתבו בשפה ברורה, נאותה ומכובדת- איך שתעזבו את מקום העבודה שלכם, כך יזכרו אתכם גם אחרי שתלכו. לעולם אין לדעת מתי תצטרכו המלצה טובה ולכן שמירה על קשרים טובים במגוון מקומות עבודה לעולם לא הזיקה לאיש. 

3. אל תתפזרו- הקפידו על כתיבה מדוייקת וממוקדת. פיזור וכתיבה ארוכה, מעייפת את הקורא בצד השני וגורמת למידע המדויק אותו אתם רוצים להעביר להתמוסס מבין המילים והשורות הארוכות.

4. אל תקלו ראש- הרבה פעמים אנחנו נוטים להקל ראש כאשר אנחנו יודעים שזמננו קצוב במקום העבודה וכי תכף נעזוב ולרוב נוצרים מצבים של אי סיום משימות או אי עמידה ביעדים- מעיין "זריקה" או "מה אכפת לי". חשוב להקפיד לסיים בתחושה טובה ולא להשאיר מטלות לא סגורות לפני עזיבה, לכבד את מקום העבודה ומה שהעניק לך בזמן שהותך שם.

5. במידה והתחרטתי ואני לא מעוניין להתפטר- מה עושים?

לאחר הגשת מכתב ההתפטרות הרשמי אין באפשרות העובד לבטל את רצונו להתפטר אלא בהסכמתו של המעסיק בלבד.

 

שיהיה בהצלחה!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן