מה בית השקעות יכול להציע לנו?

הצלחתם לחסוך הון משמעותי? עדיין לא בטוחים מה לעשות עם הכסף? פתיחה וניהול של חשבון השקעות אישי, עשוי להיות אפיק מעולה בעבורכם. וכדי שתוכלו לבחון את כדאיות המהלך, מומלץ לכם לפנות ולהתייעץ עם בית השקעות. אך אילו שירותים יכולים בתי ההשקעות להציע לכם?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 11/09/19 12:15 יא באלול התשעט

מה בית השקעות יכול להציע לנו?
בורסה, צילום: pexels (Pixabay)

להשקיע או לא להשקיע? זאת השאלה.

יש הרבה בעלי הון פנוי אשר אינם בטוחים מה כדאי לעשות איתו. חלקם בוחרים להמשיך ולשמרו הן למטרות מיוחדות והן ל"ימים סגריריים". ולמען האמת, אין עם זה כל פסול. לצד זאת, ישנה אופציה נוספת; אופציה של השקעה. לקחת את ההון הפנוי הזה ולהשקיע אותו במכשירים פיננסיים שונים. בעגה הכלכלית המקצועית קוראים לזה ניהול תיקי השקעות.

 

מה הוא בדיוק ניהול תיקי השקעות?

המשמעות של ניהול תיקי השקעות היא לפתוח חשבון השקעות אישי, ולהשקיע את הכספים בשוק ההון במטרה לצבור תשואה. בין היתר, מדובר בהשקעה באגרות חוב שהונפקו על ידי המדינה, אגרות חוב של חברות גדולות במשק וכמובן השקעה במניות. בניגוד לדעה הרווחת, השקעות המבוצעות דרך תיק השקעות אישי הן אינן בהכרח סיכון מוחלט מבחינת המשקיע/ה. להיפך–  ההיבט המרכזי של ניהול תיקי השקעות הוא לבצע ניהול סיכונים בצורה מושכלת ומותאמת למשקיע; ואחת מן הדרכים בהן ניתן לעשות זאת, היא לפתוח תיק השקעות בבית השקעות.

 

אילו שירותים ניתן לקבל בבתי השקעות?

חברות לניהול תיקי השקעות, הם גופים פיננסיים מקצועיים הפועלים עפ"י רישיון מהרשות לניירות ערך. בין היתר, מועסקים בהם מנהלי השקעות מוסמכים אשר תפקידם הוא לנהל את תיקי ההשקעות בעבורנו. וכדי שיוכלו לעשות זאת, עלינו להעניק להם ייפוי כוח נקודתי לניהול הכסף שלנו בחשבון ההשקעות (קנייה או מכירה של ני"ע בתיק).

 

חשוב להדגיש, כי מנהלי השקעות בבתי ההשקעות אינם רשאים לבצע משיכה/הפקדה של כספים, אלא רשאים להשקיע את הכסף בהתאם לרמת הסיכון שהותאמה לנו. בנוסף, אנו יכולים להגביל את חופש פעולתם בביצוען של פעולות קנייה ומכירה מסוימות.

 

כפי שציינו קודם, ניהול סיכונים הוא ההיבט המרכזי אשר עומד בבסיסו של ניהול תיקי ההשקעות. וכדי שתוכלו להבין זאת טוב יותר, חשוב שתכירו את מהות תפקידיהם של נותני השירות בבתי ההשקעות:

  • מנהל/ת תיקי השקעות: תפקידם הוא לבצע פעולות קנייה ומכירה בהתאם להנחיותיו של הלקוח המשקיע
  • אנליסט/ית: תפקידם הוא לעקוב אחר תנודות פיננסיות של חברות ולנסות לנבא את עתידן הכלכלי. המלצותיהם של האנליסטים משפיעות רבות על פעילותם של יועצי ומנהלי תיקי ההשקעות.

אז מה אתם דעתכם: להשקיע או לא להשקיע? כפי שזה נראה כעת, נדמה כי מדובר דווקא באופציה עם כדאיות גדולה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן