דרישה במגזר העסקי: יום שבתון בבחירות - רק למי שמצביע

יו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, טוען במכתב לראשי המפלגות ויו"ר הכנסת כי מערכת בחירות שלישית בתוך פחות משנה היא נטל כלכלי חסר פרופורציות: "המגזר העסקי לא יוכל להמשיך ולספוג". העלות המוערכת של 3 מערכות הבחירות: 4.5 מיליארד ש"ח

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/19 10:18 כ בסיון התשעט

דרישה במגזר העסקי: יום שבתון בבחירות - רק למי שמצביע
עלות חסרת תקדים. מצביעה בקלפי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מערכת הבחירות שתתקיים בספטמבר השנה תשלח בפעם השלישית את אזרחי ישראל לקלפיות. קיום בחירות נוספות לכנסת ישראל משמעה יום שבתון נוסף, אשר בעלויותיו נושא בעיקר המגזר העסקי. באופן חסר תקדים בתולדות מדינת ישראל, המגזר העסקי נדרש לממן יום שבתון שלישי תוך פחות משנה אחת. 

במכתב דחוף שנשלח היום לכל ראשי המפלגות, הסביר יו"ר נשיאות המגזר העסקי והתאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, את הדחיפות לטפל בבור הכלכלי שייווצר בעקבות יום השבתון השלישי. "מדובר בעלויות משמעותיות ובנטל כלכלי בלתי סביר." הבהיר ברוש במכתב והוסיף כי "העלות הכוללת של יום בחירות למעסיקים במגזר הפרטי עמדה על כ- 1.5 מיליארד ₪ בבחירות אפריל 2019, וצפויה לעמוד על כ- 4.5 מיליארד ₪ (!) באופן מצטבר תוך פחות משנה." בהמשך מזהיר ברוש כי המגזר העסקי לא יוכל להמשיך ולספוג עלויות ומסביר כי "קיים חשש ממשי כי עלויות אלו יגולגלו לעלויות המוצרים והשירותים הגבוהים ממילא בשל יוקר עשיית העסקים בישראל."

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברושצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאמור, הזכות ליום שבתון ניתנת לכל עובד במשק הישראלי בין אם הינו בעל זכות הצבעה ובין אם לאו (דוגמת עובדים זרים ופלסטינים). בימים שעברו מאז פיזור הכנסת ה 21 וההחלטה לקיים מערכת בחירות נוספת, המגזר העסקי מוצף בפניות ממעסיקים מכלל ענפי המשק, גדולים וקטנים כאחד המתקוממים על הנטל הנוסף בו הם צריכים לשאת, בנוסף לקשיים היומיומיים של עשיית עסקים בישראל.

את המכתב מסיים ברוש בקריאה דחופה לראש הממשלה, יו"ר הכנסת וראשי המפלגות "לגלות אחריות ולקדם, תיקון לחוק בהוראת שעה במסגרתו ליום השבתון יהיו זכאים רק בעלי זכות הצבעה אשר מימשו את זכותם בפועל."  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן