מהיום - מותר לייבא מכשירי חשמל

שר הכלכלה חתם על צו המאפשר ייבוא אישי (עד חמישה פריטים) של שורת מוצרים ארוכה, ביניהם טלוויזיות, מחשבים, מוצרי חשמל לבית וכיסאות תינוק לרכב. שר הכלכלה אלי כהן: "יסייע להורדת יוקר המחיה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 12/05/19 18:49 ז באייר התשעט

מהיום - מותר לייבא מכשירי חשמל
ייבוא. מעכשיו גם עצמאית, צילום: shutterstock

תמיד חשבתם שכיסאות התינוק או הטלוויזיות בארץ יקרים מדי? מעכשיו ניתן לייבא אותם, ומוצרים רבים נוספים, באופן עצמאי. שר הכלכלה, אלי כהן (כולנו) חתם היום (א') על צו ייבוא אישי, המאפשר לייבא עשרות סוגי מוצרים לבית באופן עצמאי. על פי הצו, הכמות המותרת בייבוא למוצרי צריכה תהיה עד 5 יחידות או 1000 דולר, כל עוד מדובר בייבוא לצריכה אישית.

המוצרים אותם ניתן לייבא באופן אישי, על פי הצו החדש, הם תוספי מזון, מוצרי טיפוח וקוסמטיקה,  חלפים לרכב ומוצרי תעבורה דוגמת כיסא תינוק לרכב, קסדות מוצרים למערכת בלימה, שואבי אבק, מקררים, מגהצים, מדיחי כלים, תנור, ציוד אלחוטי – מחשבים, טלוויזיות, טאבלטים, מדפסות ונוספים.

כמו כן, קובע הצו החדש כי במידה ויש צורך באישור עבור המוצר, הוא חייב להינתן תוך יומיים, ואם זהו מוצר מתחום התקשורת או התחבורה, עד שבועיים, ואחרי שנתיים מאישור הצו - 5 ימים. עוד קובע הצו מסלול הקלות ייחודי למייבאים מוצרים לצורך שיפוץ בית או בניית בית. משמעות הדבר היא שאדם שבונה בית יוכל לייבא כמויות גדולות יותר מהכלל האמור, כל עוד הוא מוכיח שהייבוא משמש לבנייה או שיפוץ בית – דרך כל מסמך מקובל המוכיח זאת.

טלוויזיות. גם הן ברשימה

טלוויזיות. גם הן ברשימהצילום: פלאש 90

דו"ח בנק ישראל משנת 2017 הראה כי השפעת המסחר המקוון, לרבות יבוא אישי על הפחתת המחירים בתחומים שונים, מגדיל את מגוון המוצרים וכן את ההיצע של מוצרים ספציפיים, ובהתאם תורם באופן חיובי להפחתת יוקר המחייה . הנתונים מראים כי תחומים שחשופים למסחר מקוון ויבוא אישי, ירדו המחירים שלהם באופן משמעותי בין השנים 2011-2017, כגון: מוצרים אישיים וקוסמטיקה – ירידה קרובה ל- 20%, מערכות צפייה ושמע – ירידה יותר מ- 50%, הלבשה והנעלה – ירידה של כ- 10%, ריהוט וציוד לבית – ירידה קרובה ל- 15%.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן אמר לאחר החתימה על הצו: "הקלות ביבוא האישי למוצרים מיובאים לשימוש אישי תפחית את הרגולציה, תמנע תשלום עלויות נוספות ביבוא אישי, תגדיל את מגוון המוצרים ותסייע בהוזלת יוקר המחיה".

שר הכלכלה, אלי כהן

שר הכלכלה, אלי כהןצילום: תומר נויברג, פלאש 90