סוכנות פיץ' לא שינתה את דירוג האשראי - אבל החמירה את התחזית

סוכנות דירוג האשראי פיץ' החליטה להותיר את דירוג האשראי של ישראל ברמה של A+ אך עדכנה את תחזית הדירוג מיציבה לשלילית. שר האוצר אופיטימי: "הבעת אמון בכלכלה ובמדיניות הכלכלית שאנו מובילים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/24 15:14 כג באדר ב'

סוכנות פיץ' לא שינתה את דירוג האשראי - אבל החמירה את התחזית
סוכנות הדירוג פיץ', צילום: Alessandro Zappalorto,Shutterstock

חצי נחמה: סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית פיץ' (Fitch) הותירה את דירוג האשראי של ישראל ברמה A+ ועל הסרת "המעקב השלילי". עם זאת בחברה החמירו את תחזית דירוג האשראי מיציבה לשלילית. בין נימוקי החברה להחמרת התחזית נמנה "שילוב אי-הוודאות סביב ההתפתחות הפיסקלית וסביב משך המלחמה ועוצמתה, לרבות הסיכון להסלמה אזורית".

"עלולים להגביל את יכולתה של ישראל להפחית את החוב בעתיד"

בהודעת החברה צוין כי "החברה צופה לקפיצה ביחס החוב לתוצר בטווח הזמן הקרוב ולהוצאות צבאיות גבוהות יותר בהקשר של פוליטיקה פנימית שברירית וחוסר ודאות לגבי הסיכויים המאקרו כלכליים, שעלולים להגביל את יכולתה של ישראל להפחית את החוב בעתיד".

"הסלמה בקנה מידה גדול עלולה להביא להוצאה צבאית נוספת"

עוד הבהירו בחברה: "אף שזה אינו תרחיש הבסיס של החברה במסגרת החלטתה, הסלמה בקנה מידה גדול, בנוסף לפגיעה בחיי אדם, עלולה להביא להוצאה צבאית משמעותית נוספת, להרס של תשתיות, לשינוי מתמשך בסנטימנט הצריכה וההשקעה ובכך להוביל להרעה משמעותית במדדי האשראי של מדינת ישראל".

סמוטריץ': "הבעת אמון בכלכלה הישראלית"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב להחלטה: "השארת הדירוג על A+ בעת מלחמה מהווה הבעת אמון בכלכלה הישראלית ובמדיניות הכלכלית שאנו מובילים. אנחנו בעיצומה של מלחמה שנכפתה עלינו ובאופן טבעי המלחמה מייצרת אתגרים רבים לכלכלה. אנחנו פועלים ונמשיך לפעול במכלול הצעדים הנדרשים על מנת לגדר ולמזער את הסיכונים ולשוב למסלול צמיחה מהיר שימצא את הפוטנציאל של המשק הישראלי"