התקשר לאשתו ובישר לה על זכייה בלוטו ב-12 מיליון שקלים - כך היא הגיבה

גבר בשנות ה-50 לחייו מאזור המרכז זכה בפרס הראשון בלוטו, ויקבל לחשבון הבנק שלו סכום של שבע ספרות לפחות. הזוכה המאושר בישר לאשתו על ההפתעה הנעימה בטלפון, והיא רק ביקשה שישאר רגוע וישמור על הבריאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/24 11:12 כג באדר ב'

התקשר לאשתו ובישר לה על זכייה בלוטו ב-12 מיליון שקלים - כך היא הגיבה
מפעל הפיס. ארכיון, צילום: מפעל הפיס

בהגרלת לוטו 3676 שהתקיימה ביום שלישי ה־26/03/2024, זכה זוכה יחיד במסלול הלוטו בפרס הראשון. יום למחרת ההגרלה, בשעות הבוקר, הגיע הזוכה לבית מפעל הפיס. הזוכה, בשנות ה- 50 לחייו, עצמאי מאזור המרכז, שיתף את אנשי מפעל הפיס: "אני משתתף באופן קבוע בהגרלות הלוטו. אין לי 'שיטה' קבועה איך אני ממלא טופס. לעיתים אני נותן למכונת הלוטומט לבחור בעבורי מספרים, במקרים אחרים אני בוחר בעצמי מספרים בעלי משמעות עבורי לצד מספרים אקראיים לחלוטין, ולפעמים, כמו בהגרלה האחרונה, אני שולח בשנית את אותו טופס שנשלח בעבר".

"חשבתי שזכיתי בסכום הרבה יותר קטן"

"זה היה בוקר רגיל", שיחזר הזוכה בהתרגשות. "פתחתי את יישומון מפעל הפיס כדי לסרוק את הטופס לבדיקה. מיד לאחר הסריקה הוצגה הודעה כי הטופס זכה בסכום גבוה של מעל 12 מיליון, ולא סכום עגול. איכשהו העין שלי לא שמה לב שמדובר בסכום מצטבר של מיליוני שקלים, ולתומי חשבתי בהתחלה כי מדובר בסכום נמוך הרבה יותר, כש־12 מייצג אלפים ולא מיליונים.

הכרטיס הזוכה

הכרטיס הזוכה צילום: מפעל הפיס

"אחרי כמה שניות, משהו לא הסתדר לי עם הסכום ובדקתי שוב, ואז הבנתי לראשונה שזכיתי גם בפרס הראשון וגם בפרסי משנה נוספים, שהצטברו לסכום משמעותי".

הזוכה מילא טופס מסוג לוטו שיטתי 4 בעלות של 90 שקלים. בטופס זה יש לבחור 7 מספרים (מתוך טבלה של 37 מספרים) ועוד 4 מספרים חזקים. כתוצאה מכך, הנ"ל זכה בפרס הראשון בסך 12,000,000 שקלים, 3 פעמים בפרס השני (187,500 שקלים), 6 פעמים בפרס השלישי (5,608 שקלים) ו־18 פעמים בפרס הרביעי (812 שקלים) – סה"כ סכום הזכייה הסופי עמד על: 12,610,764 שקלים.

התקשר לאשתו ובישר לה על הזכייה - היא ביקשה שישאר רגוע

בזמן גילוי הזכייה, אשתו של הזוכה לא היתה בבית. "התקשרתי לאשתי ואמרתי לה בקול חנוק: 'אני חושב שיש לנו זכייה גדולה'. עדכנתי אותה שבדקתי פעמיים ואני די משוכנע שמדובר בסכום שהוצג ביישומון. אשתי שמעה בקולי עד כמה אני מתרגש ובקור רוח וברוגע היא אמרה לי: 'אל תתרגש יותר מדי. תשמור על הבריאות. סע לבית מפעל הפיס ואז תדע בוודאות מהו סכום הזכייה'. היא ממש דאגה לי שלא אתרגש יתר על המידה".

כשנשאל הזוכה מה בכוונתו לעשות עם כספי הזכייה, ענה: "הכל כל כך טרי ולא באמת הספקתי לחשוב עם אשתי בדיוק נעשה עם הכסף. יש לנו יתרת משכנתא קטנה שככל הנראה נסגור מהר. אנחנו אנשים צנועים שעובדים קשה ומאושרים בחלקנו. לגבי יתרת הסכום, נחשוב בהמשך ביחד מה נעשה. מאוד חשוב לי להקפיד על הבריאות שלי, ולבריאות אין מחיר! אני מתאר לעצמי שהכסף יסייע לי 'להוריד הילוך' בעבודה, ולהקפיד יותר על אורח חיים בריא".