סקר בנק ישראל קבע: זה הבנק הכי הוגן בישראל

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל מפרסם את ממצאי הסקר השנתי בקרב משקי הבית בנוגע לאיכות השירות שמספקים הבנקים. על פי הסקר, הבנקים ההוגנים ביותר הם מזרחי טפחות ובנק יהב, לאומי והפועלים במקומות האחרונים. מנגד, לאומי במקום הראשון בשביעות הרצון מאתר האינטרנט וחזק גם באפליקציה, הפועלים גבוה בשירות בסניפים | כל הפרטים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 19/03/24 11:25 ט באדר ב'

סקר בנק ישראל קבע: זה הבנק הכי הוגן בישראל
הבנקים הגדולים, מי הכי מומלץ?, צילום: Dario Sanchez/Flash90 Miriam Alster/ FLASH90 Yossi Zamir/Flash90.

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל מפרסם היום (ג') את ממצאי הסקר השנתי בנושא שביעות הרצון של לקוחות משקי הבית מהשירות הניתן להם מהבנקים. מטרת הסקר היא לשקף את תפיסת הלקוחות בנוגע לאיכות השירותים המתקבלים מהבנק בו הם מנהלים את חשבונם, בהשוואה לבנקים אחרים.

מי הוא הבנק ההוגן ביותר?

מהסקר עולה כי הבנקים ההוגנים ביותר לפי הנשאלים הם מזרחי טפחות ובנק יהב עם 61%, אך מזרחי טפחות מדובר בירידה של 4% לעומת השנה שעברה. בהמשך מדורגים דיסקונט (56%), הבינלאומי (52%), מרכנתיל (51%), בנק הפועלים (50%) ולאומי (49%).

על השאלה "באיה מידה תמליץ לחבר או בן משפחה לנהל את החשבון בבנק?" בנק יהב במקום הראשון עם 67%, ירידה של אחוז אחד לעומת השנה שעברה. במקום השני נמצא בנק מזרחי טפחות עם 62%. בהמשך ממוקמים בנק דיסקונט (57%), מרכנתיל (55%), הבינלאומי (52%), לאומי (52%) ובמקום האחרון נמצא בנק הפועלים עם 51%.

סקר בנק ישראל

סקר בנק ישראל צילום: צילום מסך

לאומי חזק בדיגיטל, הפועלים בשירות בסניפים

בכל הנוגע לשירות הדיגיטלי, בנק לאומי ממוקם גבוה ונמצא במקום הראשון בדירוג אתר האינטרנט ובמקום השני בשביעות הרצון מהמוקד הטלפוני והאפליקציה. בשירות בסניפים וזמני ההמתנה בסניפים מדורג בנק הפועלים גבוה, במקום השני לבנק מזרחי טפחות ובשביעות הרצון מהמכשירים האוטומטיים הוא מדורג ראשון.

סקר בנק ישראל

סקר בנק ישראל צילום: צילום מסך

"מצפים מהבנקים לשפר את מערכי השירות"

המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי אומר על הסקר: "איכות השירות הניתן ללקוחות המערכת הבנקאית מהווה נדבך מהותי בהתנהלות הוגנת כלפי הלקוחות, והנושא נמצא במיקוד העשייה של הפיקוח על הבנקים. אנו מצפים מהבנקים ומחברות כרטיסי האשראי לשפר את מערכי השירות ללקוחות ולהעניק ללקוחותיהם שירות הולם, זמין, מקצועי ואפקטיבי".

סקר בנק ישראל

סקר בנק ישראל צילום: צילום מסך

סקר בנק ישראל

סקר בנק ישראל, צילום: צילום מסך