לא מהמפרץ ולא מאפריקה: זו המדינה המוסלמית שחתמה על הסכם עם ישראל

שר הכלכלה ניר ברקת חתם עם סגן ראש ממשלת אוזבקיסטן על הסכם שמאשר את הצטרפות אוזבקיסטן לארגון הסחר העולמי. השר ברקת: "מהדקים קשרים עם מדינות מוסלמיות מתונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/24 22:09 יח באדר א'

לא מהמפרץ ולא מאפריקה: זו המדינה המוסלמית שחתמה על הסכם עם ישראל
כסף אוזבקי, מהדקים יחסים, צילום: LMPark Photos,Shutterstock

שר הכלכלה נפגש היום (ג'), במסגרת כנס השרים של ארגון הסחר העולמי, עם סגן ראש ממשלת אוזבקיסטן ג'משיד חודג'ייב. השניים קיימו טקס חתימה על אישור ישראל לבקשת ההצטרפות של אוזבקיסטן לארגון הסחר העולמי. בדבריו בטקס אמר שר הכלכלה ניר ברקת: "אנו מהדקים את היחסים עם אוזבקיסטן ברקע ניסיונות ההפרעה של מדינת הטרור איראן. אוזבקיסטאן היא מדינה מוסלמית עם מעל 35 מיליון תושבים ולאורך השנים התגאתה באוכלוסייתה היהודית וראתה בה נכס למדינה" אמר.

אוזבקיסטן זקוקה להסכמת כל המדינות

בין היתר דנו השניים בתהליך הצטרפותה של אוזבקיסטן לארגון הסחר העולמי, הצטרפות המצריכה את הסכמת כלל המדינות החברות וביניהן ישראל. כדי לסיים את תהליך הצטרפותה לארגון הסחר העולמי, אוזבקיסטן תצטרך בין היתר גם את הסכמתן של מדינות נוספות.

אובקיסטן, ברקת

אובקיסטן, ברקת צילום: ברקת וסגן ראש הממשלה האוזבקי, היום.

לישראל ואוזבקיסטן ועדה כלכלית מעורבת שבראשה עומד מצדם סגן רוה"מ ושר ההשקעות סרדור אומרזקוב. כמו כן, מתקיימים דיאלוגים מדיניים בין המדינות, האחרון התקיים ב-2022 בירושלים. ישראל הייתה בין המדינות הראשונות להכיר בעצמאות אוזבקיסטן (1991) והיחסים הרשמיים כוננו ב-1992. שגרירות ישראל בטשקנט נפתחה במאי 1992.