אתם תבחרו את המדינה: זה מה שיקרה לאתרי הקניות בעוד חמישה ימים

החל מה-24.2 יחוייבו רשתות השיווק לסמן את התוצרת החקלאית גם בחנויות המקוונות. ברשות להגנת הצרכן מקשים להבטיח שתינתן אפשרות נוחה וברורה לצרכן לבחור את ארצות הייצור שמהן הוא מעוניין או מסכים לקבל את התוצרת

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/24 11:07 י באדר א'

אתם תבחרו את המדינה: זה מה שיקרה לאתרי הקניות בעוד חמישה ימים
צילום: שאטרסטוק

החל מתאריך 24.2.24 החובה לסמן את ארץ המקור של התוצרת החקלאית הטרייה הנמכרת בתפזורת (פירות וירקות טריים ומוצרי חלב) תחול גם במכירה באופן מקוון. בעת הרכישה יוצגו לצרכן כל המדינות האפשריות מהן יכולה להגיע התוצרת והצרכן יבחר את המדינות המקובלות עליו.

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מפרסמת גילוי דעת - לעוסק יתאפשר להציג בשיווק מקוון את ארצות הייצור האפשריות של התוצרת החקלאית המסוימת, ובלבד שתינתן אפשרות נוחה וברורה לצרכן לבחור את ארץ או ארצות הייצור שמהן הוא מעוניין או מסכים לקבל את התוצרת החקלאית.

משלוחים, אתם תבחרו את מדינת המוצא

משלוחים, אתם תבחרו את מדינת המוצא, צילום: Skylines,Shutterstock

במסגרת התיקון לחוק מחודש דצמבר האחרון, כל הרשתות הקמעונאיות מחוייבים לסמן בשילוט בולט וברור את ארץ המקור של התוצרת החקלאית הטרייה הנמכרת בתפזורת וב-24.2 כאמור, הדבר יהיה תקף גם במכירה באופן מקוון (אתרי אינטרנט).

גם העסקים וגם הצרכנים ירוויחו

היועץ המשפטי של הרשות להגנת הצרכן, עו"ד אריאל דיאמנט מבהיר כי במקרה בו קיימת אפשרות ממשית שתוצרת חקלאית מסוימת שתסופק לצרכן תהיה ממספר ארצות ייצור ובמקרה בו לא ניתן בעת השיווק לדעת מהי ארץ הייצור של התוצרת החקלאית שתסופק, יתאפשר לעוסק להציג בשיווק מקוון את ארצות הייצור האפשריות של התוצרת החקלאית המסוימת. זאת, ובלבד שתינתן אפשרות נוחה וברורה לצרכן לבחור את ארץ או ארצות הייצור שמהן הוא מעוניין או מסכים לקבל את התוצרת החקלאית.

עו"ד דיאמנט: "בהמשך לפניות ולבעיות שהוצגו בפני הרשות באשר לשיווק תוצרת חקלאית טרייה ולסימון ארץ המקור של התוצרת, הרשות הגיעה למסקנה כי אכן ישנה יחודיות המצריכה גילוי דעת באשר לאופן הסימון של התוצרת. מצאנו פתרון שיאפשר לצרכן לקבל את מלוא המידע באשר לארץ המקור של התוצרת כפי שהחוק מורה ובמקביל לסייע לעוסקים להם קיימת ייחודיות בשיווק תוצרת מסוג זה".