"נחזור לשגשג" עם דרישה מהממשלה - נגיד בנק ישראל מרגיע: "נחזור לשגשג"

לאחר הורדת דירוג האשראי של ישראל בידי חברה מודי'ס, נגיד בנק ישראל אמיר ירון אומר כי הסיבה להפחתת הדירוג היא "חוסר הוודאות לגבי מועד ואופן סיום המלחמה". מהממשלה הוא דורש להעביר את תקציב 2024 עם ההתאמות הנדרשות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 11/02/24 09:15 ב באדר א'

עם דרישה מהממשלה - נגיד בנק ישראל מרגיע: "נחזור לשגשג"
אמיר ירון, מגיב על הורדת הדירוג, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נגיד בנק ישראל מגיב להורדת דירוג האשראי של ישראל בידי חברת מוד'יס מדרגה A1 ל-A2. בתגובתו, מציין הנגיד את חוזקה של הכלכלה הישראלית ואת המוניטין הבינלאומי לו היא זוכה, אך יחד עם זאת הוא דורש מהממשלה שורות צעדים ובכללם העברת תקציב 2024 עם ההתאמות הנדרשות. הנגיד מביע אמון בכלכלה הישראלית וכותב: "ידענו להתאושש מתקופות קשות בעבר ולחזור לשגשג במהרה ויש לכלכלה הישראלית את החוזקות להבטיח שכך יהיה גם הפעם".

שלוש הסיבות להורדת דירוג האשראי

בתגובתו מציין הנגיד כי הסיבה להורדת דירוג האשראי נובעת מכמה סיבות ובכללם "חוסר הוודאות לגבי מועד ואופן סיום המלחמה, השפעת המלחמה על פניות הממשלה והכנסת לעסוק בסוגיות ליבה כלכליות וחברתיות והשינוי במצב הפיסקלי". עוד כותב הנגיד כי הסיבה לאופק הדירוג השלילי היא אי הוודאות לגבי מלחמה אפשרית בצפון.

סמוטריץ

סמוטריץ, נדרש להעביר תקציב מותאם. צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

הנגיד מוסיף כי מוד'יס עצמה מדגישה בדוח כי מסגרת המדיניות המקרו כלכלית והמוניטרית של ישראל איתנה ומציינת את עמידות המשק הישראלי שבאה לידי ביטוי בהתאוששות המהירה מהזעזוע הראשוני שגרמה המלחמה. עוד הוא מציין כי למדינה מעולם לא הייתה פיגור בהחזרי החוב, גם בתקופות קשות.

הדרישות מהממשלה

בתגובתו מציב הנגיד לממשלה מספר דרישות וכותב כי "כדי לחזק את אמון השווקים וחברות הדירוג בכלכלה הישראלית, חשוב שהממשלה והכנסת יפעלו לטיפול בסוגיות הכלכליות שמועלות בדו"ח. בנק ישראל הציג מספר דרכי פעולה" כותב הנגיד, "בכללן אישור תקציב 2024, עם כל ההתאמות הנכללות בו".