"תמוה": קרעי קונס את הדואר במיליונים - כך הגיבו בחברה

נמשך המאבק בין משרד התקשורת ודואר ישראל. המשרד שלח לחברה הודעות על כוונה להטיל עיצום כספי בסך כ-2 מיליון שקלים בגין הפרות וליקויים מתמשכים. בדואר ישראל מגיבים: "טרם הושלמו הליכי השימוע

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 25/01/24 14:19 טו בשבט התשפד

"תמוה": קרעי קונס את הדואר במיליונים - כך הגיבו בחברה
דואר ישראל, נתוני שיא, צילום: Nati Shohat/Flash90

המאבק בין משרד התקשורת והשר שלמה קרעי לבין דואר ישראל במהלך השנה החולפת מסרב לרדת מהכותרות. היום (ה') הודיעו במשרד התקשורת כי בכוונתם לקנוס את הדואר בסכום של שני מיליון שקלים וזאת בשל ליקויים שנמצא המשרד בפעילות החברה במספר ערים בארץ. מנגד טוענים בחברה כי המהלך תמוה וכי ההודעה לתקשורת יצאה עוד קודם לעריכת שימוע כמקובל.

"נמצאו חריגות מהותיות"

מנכ"ל משרד התקשורת בפועל מימון שמילה כותב כי: "שירותי הדואר הינם שירותים חיוניים. מפיקוחים שבוצעו לפני פרוץ המלחמה, נמצאו חריגות מהותיות שלא ניתן לעבור עליהן לסדר היום". בין הערים בהם נמצאו ליקויים נמצאות גם רהט, ערד, ראש העין, פתח תקווה, רמת השרון והרצליה.

בין הטענות של המשרד כלפי הדואר נרשמו בין היתר: עיכובים של 9 חודשים בחלוקת דואר, אי הפעלת יחידת דואר למשך חצי שנה, צמצום שעות הפעילות בניגוד להוראות הרישיון. לרשות דואר ישראל עומדים עד 45 ימים לטעון את טענותיה כנגד הכוונה של משרד התקשורת להטלת העיצומים הכספיים.

השר קרעי |

השר קרעי, קנס של 2 מיליון. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תגובת דואר ישראל

"המשרד בחר לבצע את הביקורת דווקא בזמן שהחברה הייתה בעיצומו של מהלך פיטורי 1,000 עובדים, בהם מאות דוורים, כחלק מתוכנית ההבראה של הדואר שנחתמה עם המדינה. מאז, כבר בבדיקות חוזרות שהמשרד ביצע, התברר שחלק מהליקויים תוקנו".

"תמוה כיצד דווקא בזמן ימי מלחמה, בהם עובדי דואר ישראל עוסקים מבוקר עד לילה באספקת שירותי דואר סדירים לציבור כולל למאות אלפי ישראלים שפונו מבתיהם, ובעיצומו של תהליך הפרטה, המשרד מוצא לנכון לצאת בהודעה עוד בטרם הושלמו הליכי השימוע, להם החברה זכאית על פי דין. כל פגיעה כספית בחברה משמעותה פגיעה בנכס ששייך לציבור".