הבורסה תכניס מיליונים: זה מה שרכש המיליארד היהודי ביל אקמן

לאחר ששמו עלה לאחרונה לכותרות סביב מאבקו בנשיאת אוניברסיטת הרווארד ותמיכתו בישראל, המיליארדר היהודי ביל אקמן החליט להשקיע בישראל ורוכש מהבנקים הגדולים מניות בבורסה לניירות ערך

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/01/24 11:25 יד בשבט התשפד

הבורסה תכניס מיליונים: זה מה שרכש המיליארד היהודי ביל אקמן
ביל אקמן, השקעה בישראל, צילום: Yossi Aloni/Flash90, CC BY 2.0, Senate Democrats

המיליארדר היהודי אמריקאי ביל אקמן רוכש 5% ממניות הבורסה לניירות ערך, אותן ירכוש מהבנקים הישראלים: הפועלים, מזרחי טפחות והבינלאומי. הרכישה של אקמן מגיעה לאחר שהבנקים העמידו למכירה 18.5% מהחזקותיהם בבורסה השווים 350 מיליון שקלים, כך פורסם ב"כלכליסט". הרכישה של אקמן מגיעה לאחר הסדר אליו הגיעו הבנקים והבורסה לפיה הם ימכרו את אחזקותיהם.

המאבק של אקמן בנשיאה הפורשת של אוניברסיטת הרווארד

לאחרונה עלה שמו של אקמן לכותרות לאחר שהתעמת עם נשיאת אוניברסיטת הרווארד הפורשת קלודין גיי ותמיכתו הבולטת בישראל ובמלחמה בעזה. לאחר התבטאויותיה של נשיאת האוניברסיטה, היה אקמן מהתוקפים הבולטים שלה, שאף ביטל תרומה של 100 מיליון דולר לאוניברסיטת פנסילבניה.

הבורסה לנירות ערך, שירות חדש

הבורסה לנירות ערך, אקמן רוכש 5%. צילום: Avshalom Sassoni/Flash90.

המהלך של אקמן נגד האוניברסיטאות

לפני כחודש חשף אקמן בחשבון הטוויטר שלו כי באמצעות טכנולוגיית AI הוא מעוניין לבדוק פלגיאטים (העתקות ספרותיות) בדוקטורט ובמאמרים נוספים של הסגל הבכיר באוניברסיטאות. המהלך שקדם לאיום של אקמן הוא מתקפה אישית על בת זוגו הישראלית נרי אוקסמן עליה הודלפו מסמכים למגזין "ביזנס אינסיידר" המעידים לכאורה על פלגיאטים שלה עצמה.