בעוד פחות מחודש: שטראוס מעלה מחירים על עשרות מוצרים פופולרים

באמצע המלחמה, חברת שטראוס מודיעה על התייקרות חלק ממוצרי החברה ופיטורי עשרות עובדים. בין היתר יתייקרו שוקולד פרה, תפוצ'יפס ושמן זית יד מרדכי

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/24 10:19 ה בשבט התשפד

בעוד פחות מחודש: שטראוס מעלה מחירים על עשרות מוצרים פופולרים
שטראוס, צילום: Michael Giladi/Flash90

באמצע המלחמה ויחד עם התייקרויות נוספות במשק, קבוצת שטראוס מודיע על העלאת מחירים ב 25%. לפי הודעת החברה, ההחלטה על ההתייקרויות מגיעה בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה. בחברה פירטו כי מחירי חמאת ועיסת קקאו עלו בכ-88%, מחיר הטחינה עלה ב-30%, מחירי סוכר ושמן זית עלו בכ-60%. עוד לדברי החברה, השפעת ההתייקרויות האלו עליה מוערכת ביותר מ-100 מיליון שקל.

ההתייקרויות יחולו על כ-25% מהמוצרים, ביניהם חלק ממוצרי הממתקים, המלוחים, החומוס, שמן זית יד מרדכי , שוקולד פרה ושוקולית, עדכון המחיר הוא במטרה לפצות חלקית על ההתייקרויות של חומרי הדלם. מחירי שאר המוצרים - מוצרי המחלבה, הקפה הטורקי, הקפסולות, הקפה הנמס, דבש יד מרדכי, מוצרי "טעם הטבע" וסלטי הירקות הטריים לא יתייקרו. עדכון המחירים בעוד פחות מחודש.

עוד נמסר מטעם החברה כי דירקטוריון החברה אישר מהלך של פיטורי כ-150 עובדים מהשכבות הניהוליות, המכונה "התייעלות ארגונית של הקבוצה". להערכת החברה יישום התוכנית צפוי להביא לחיסכון שנתי המוערך בכ-45 עד כ-55 מיליון שקל.

נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, שי באב"ד, מסר: "אנחנו מודעים למצב המורכב, ולכן העלאות המחירים הן המינימליות ההכרחיות במציאות העסקית הנוכחית. מהלכי המיקוד וההתייעלות בתוך החברה יאפשרו לנו להביא להמשך השקעה בתשתיות ובצמיחה עתידית. בשנת 2023 השקענו מאות מיליוני שקלים, בכלל המפעלים ובשרשרת האספקה שלנו בכל רחבי הארץ ונמשיך כך גם השנה מתוך מחויבות לייצר בטחון תזונתי ככלל, ובזמן מלחמה בפרט".