החזר על בייביסיטר והנדימן: 9 זכויות בסיסיות שכל אשת מילואימניק חייבת לדעת

נשות המילואמניקים נלחמות בזירה משלהן במאמץ לשמור על הבית וגם על העבודה. ריכזנו עבורכן מספר הטבות שימושיות. לתשומת לבכן, יש להגיש בקשות להטבות דרך קרן הסיוע של צה"ל בחצי שנה הקרובה

חדשות כיפה מורן אברהם 08/01/24 13:02 כז בטבת התשפד

החזר על בייביסיטר והנדימן: 9 זכויות בסיסיות שכל אשת מילואימניק חייבת לדעת
אשת מילואימניק? מגיעות לך זכויות, צילום: שילת רוזנפלד

תכנית "מגויסים למילואים" הכוללות הטבות נוספות למשרתי ומשרתות המילואים ובני משפחותיהם אושרה בממשלה ותצא לפועל בשלוש פעימות.בפעימה הנוכחית יוקצו הטבות בסך 1.5 מיליארד ש"ח וממתינים לאישור תקציב המדינה על מנת להוציא לפועל את שתי הפעימות הנוספות. את הבקשות לסיוע ניתו להגיש דרך קרן הסיוע של צה"ל, שחילקה עד היום 35,131,292 ש"ח. הקרן תפעל החל מ-15.11.23 למשך חצי שנה.

1. לא ניתן לפטר אתכן כשבן הזוג/ בת הזוג במילואים, לפחות לא עד 31.3.24. אם יש הפרה של זכויותיכן אז ניתן לפנות לצ'אט בוט של משרד העבודה או לנציג אנושי במוקד *2570.

https://employeerightslaborrelations.labor.gov.il/

הצ

הצ'אטבוט במשרד העבודה צילום: ללא

2. בנות זוג זכאיות להיעדרות של שעה אחת בתשלום (אם את במשרה מלאה ויש לכם ילדים מתחת לגיל 13). אסור לנכות לך שכר, אסור לקזז מימי מחלה וחופש. שימו לב, בנוסף למה שצויין, עובדי מדינה זכאים גם ליום חופש בנוסף לימי החופש הצבורים.

3. אם חס וחלילה בן הזוג שלך נפצע את יכולה להיעדר מהעבודה על חשבונם למשך ששה ימים, אם הוא תלוי בזולת לביצוע פעולות בסיסיות. בני משפחה מדרגה ראשונה זכאים להחזרים על הוצאות שנרגמו להם בתקופת האשפוז הכוללים אובדן ימי מחלה, נסיעות, חניה ועוד.

4. חל"ת בת זוג בגלל המלחמה: בקרן הסיוע בודקים ועושים השלמת שכר לפי החודשים הקודמים רק אם יצאו לחל"ת בגלל העומס שנוצר בבית כתוצאה מהמלחמה ולא בגלל חל"ת שהמעסיק הוציא אתכם. כמה מקבלים? עד 10,000 ש"ח בחודש. שימו לב: אין סיוע לאשת מילואים שהיתה באבטלה ולא מצליחה למצוא עבודה בגלל המלחמה.

5. בני זוג גרושים עם הסדר לפי ימים במשמרות על הילדים יכולים מעכשיו לבקש החזר עבור בת הזוג בימים בהם הילדים היו אצלה במקום אצל הגרוש. כמה? תגישו ויבדקו לכם.

6. אם בן/בת הזוג נפגעו באובדן הכנסה ונזק כלכלי שנגרם בגלל יציאה למילואים/ של בן/בת הזוג, צריך להגיש תלושים שלושה חודשים אחורה+ מסמך המעיד על קשיים. עצמאיות- תנסו להגיש גם, הם בודקים כל בקשה. אין כרגע פיצוי על ימי חופשה "רגילים" אלא אם יש הוכחה לירידה בהכנסות, מה שהוא על הגבול יגיע לוועדת חריגים. כמה מקבלים? פיצוי מקסימלי 10,000 ש"ח.

7. החזר חד פעמי להנדימן עבור תקלות שוטפות בבית.
כמה מקבלים? 500 ש"ח למשק בית.

8. ניתן לבקש החזר בייבייסיטר, דוגיסיטר וכל מה שקשור לאחזקה של הבית. הקרן נותנת גם כספים למקרים ספציפיים כמו תשלום עבור מצבר שהלך בעקבות העובדה שנשאר ולא הותנע בתקופת המלחמה ועוד. כמה מקבלים? יש להגיש ויבחן. שלחו גם צילומי מסך של אפליקציות (ביט וכדומה) על משיכת חריגה של מזומן או כל דבר שיכול להוכיח את ההוצאה. כמה? מקבלים כתלות בהוצאה.

9. האם צריכות עזרה בבית, במשימות בבית, בבייביסטר או כל דבר אחר?
הכירי את עמותת העוגן למשפחות המילואים

https://forms.monday.com/forms/283d7bd8e98ba4fc2f2f1ab888c455a0?r=euc1

ויש את משפחה בחזית עם המון סיוע וקישורים מצויינים

https://mishpahabahazit.wixsite.com/my-site-1/copy-of-%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%93-%D7%94%D7%91%D7%99%D7%AA-1

מוֹרָן תְּסַדֵּר,עצמאית שאוהבת לעזור ללקוחות פרטיים ועסקיים עם סידורים, בירוקרטיות, ניירת וטופסולוגיה. 052-4244298 morenabraham@gmail.com.

*אין לראות במאמר זה המלצה, יש להתייעץ עם מומחה.