7 דברים שאתם חייבים עכשיו! עוד לפני סוף 2023

אמנם אנחנו חוגגים רק בשנה העברית, אך יש דברים שמושפעים ישירות גם מסוף השנה האזרחית והם שווים לכם לא מעט כסף. רשימת הדברים שתעשה לכם סדר לפני סוף השנה וגם שווה לא מעט כסף

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/23 15:54 טז בטבת התשפד | עודכן בתאריך 30/12/23 22:17

7 דברים שאתם חייבים עכשיו! עוד לפני סוף 2023
בדקו, עד סוף השנה, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

השנה האזרחית עומדת להסתיים בעוד שלושה ימים, בתקווה שהשנה הבאה תהיה עם בשורות קצת יותר טובות מהשנה הנוכחית. עד סוף השנה נותרו מספר ימים ספורים ויש מספר דברים שאם טרם הסדרתם, אתם עלולים להפסיד רווחים או יותר גרוע, לשלם כסף. לכבוד זה הכנו רשימה של 7 דברים שאתם חייבים לבדוק עד סוף השנה.

החזרי מס

המדינה מעניקה החזרי מס על מגוון סיבות ובינהן: לידת ילד שמעניק נקודות זכות, אי ביצוע תיאום מס ועוד סיבות. את החזר המס על השנה הנוכחית אפשר להגיד רק בתום השנה אבל רק עד 6 שנים אחורה. אם יש לכם החזר על שנת 2017 נותרו לכם ימים ספורים להגיש עליו בקשת החזר מס.זר

שוברים

במהלך השנים צברתם מן הסתם לא מעט תלושים וייתכן ויש כאלה שנותרו ברשותכם וטרם מימשתם אותם. בדקו אם התוקף של מי מהכרטיסים עומד לפוג בסוף השנה ואם כן, נצלו אותם במהרה .

גיפט קארד, נצלו אותו.

גיפט קארד, נצלו אותו. צילום: Andrey_Popov,Shutterstock

עוסק פטור? בדקו את ההכנסות

אם יש לכם עסק שמוגדר עוסק פטור, יש לכם תקרת הכנסה של 107,692 שקלים בשנה. בדקו את כמות ההכנסות שלכם מהשנה החולפת וודאו שלא חרגתם מהמסגרת. אם חרגתם עליכם לפנות למשרד המע"מ על מנת להסדיר את מעברכם לעוסר מורשה או לדבר על כך עם רואה החשבון שלכם. לחילופין, אתם יכולים לדחות חלק מההכנסות לשנה הבאה ולהימנע מהסכום המירבי לעוסר פטור.

מס הכנסה שלילי

מענק עבודה (קרוי גם מס הכנסה שלילי) הוא מענק מטעם רשות המיסים שנועד לתמרץ בעלי הכנסה נמוכה או הורים לילדים כאשר המענק הממוצע עומד על 4,000 שקלים. את המענק אפשר להגיש עד שנתיים אחורה, כלומר בשנת 2023 אפשר להגיש תביעה עבור שנות המס 2021 ו-2022. אם טרם הגשתם את הבקשה, מלאו אותה במהירות עד לסוף השנה.

בדקו את זכויותיכם מול המעסיק.

בדקו את זכויותיכם מול המעסיק. צילום: Natee Meepian,Shutterstock

ימי חופש מהמעסיק

סוגיית ימי החופש משתנה ממעסיק למעסיק אך כדאי לכם לבדוק כמה ימים נותרו לכם ולנצלם בימים שנותרו. לחילופין, אם בתנאי ההעסקה שלכם סוכם על אפשרות לצבירת ימי החופש, וודאו מול המעסיק את הנושא ובכל מקרה וודאו שניצלתם את ימי החופש שמחובתכם לקחת.

הגשה להנחה בארנונה

סטודנטים? בעלי הכנסה נמוכה? ייתכן ואתם זכאים להנחה בתשלומי הארנונה. הזכאות להנחה מותנית בכך שסכום הארנונה ישולם עד לסוף השנה.שימו לב, הזכאים להנחה שלא ישלמו את מלוא הסכום עד לסוף השנה, יחוייבו במלוא הסכום ולא יוכלו להגיש בקשה להנחה.

לאכול עוגה מפנקת

כמו רבים אחרים, גם אתם כנראה תבטיחו לעצמכם שמשנה הבאה, אתם לא נוגעים יותר במתוקים וגם יורדים איזה 5-6 ק"ג, מעולה, אנחנו מאמינים בכם. אבל עד שזה יקרה פנקו את עצמכם בעוגת שחיתות, כזו שתהווה סיומת הולמת לתקופת הבליסה שלכם.

עוגה, ימים אחרונים לבלוס.

עוגה, ימים אחרונים לבלוס. צילום: Alina Osadchenko,Shutterstock