חסר תקדים: אינטל תשקיע 25 מיליארד דולר במפעל חדש בישראל

בעיצומה של המלחמה, אושרה בקשתה של חברת אינטל להקמת מפעל חדש בישראל בהשקעה של 25 מיליארד דולר. סמוטריץ': "הבעת אמון במדינת ישראל ובכלכלה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/23 10:49 יד בטבת התשפד

חסר תקדים: אינטל תשקיע 25 מיליארד דולר במפעל חדש בישראל
מפעל אינטל |הבעת אמון בכלכלה הישראלית, צילום: shutterstock

בעיצומה של המלחמה: אושרה בקשת חברת אינטל להקמת מפעל חדש בישראל בהשקעה של 25 מיליארד דולר. במסגרת ההשקעה צפויה החברה להעסיק אלפי עובדים נוספים בקריית גת בשכר גבוה. במסגרת התחייבויותיה צפויה אינטל לסיים את ההשקעה ולהתחיל את הפעילות במפעל עד לשנת 2028 ולהמשיך ולהפעילו עד לשנת 2035 לפחות.

עשוי להניב למשק תועלות כלכליות משמעותיות

מדובר בהשקעה הגדולה ביותר עד כה של חברה במדינת ישראל, שעל פי הערכת גורמי המקצוע במשרד האוצר ובמשרד הכלכלה והתעשייה תניב למשק תועלות כלכליות משמעותיות. אינטל הינה תאגיד רב לאומי אמריקאי, מהחברות המובילות בעולם בתחום של תכנון וייצור מיקרו-מעבדים ומעגלים משולבים. החברה מוערכת בשווי של כ- 150 מיליארד דולר ומעסיקה כ-130,000 עובדים ברחבי העולם מתוכם כ-12,000 בישראל.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בירך: "בחירתה של חברת אינטל העולמית לאשר את השקעה חסרת תקדים בהיקף של 25 מיליארד דולר ולהקים את המפעל החדש שלה דווקא כאן, בישראל, היא חשובה ומשמעותית. זו היא הבעת אמון במדינת ישראל ובכלכלה הישראלית".