חברת הקורקינטים הראשונה בישראל הודיעה על פשיטת רגל

חברת בירד, שהביאה לראשונה את הקורקינטים השיתופיים לישראל הודיעה על פשיטת רגל בארצות הברית, אחרי רגולציות כבדיות על הכלי | הסניף של בירד בישראל הודיע: "החברה בישראל רווחית ועצמאית, לא תהיה השפעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/23 14:45 ט בטבת התשפד

חברת הקורקינטים הראשונה בישראל הודיעה על פשיטת רגל
| קורקינטים שיתופיים, צילום: פלאש 90, מרים אליסטר

חברת השכרת הקורקינטים החשמליים "בירד", מחלוצות תחום הקורקינטים להשכרה, בעולם וגם בארץ הגישה בארה"ב בקשה לפשיטת רגל. במסגרת הבקשה דיווחה החברה על נכסים והתחייבויות של בין 100 מיליון דולר ל-500 מיליון דולר.

בירד הוקמה ב-2017 בלוס אנג'לס בידי טראוויס וונדרזנדן, בכיר לשעבר באובר. היא אפשרה ללקוחות לשכור קורקינטים באמצעות אפליקציה ייעודית. המודל זכה בתחילה להצלחה ואף הועתק על ידי חברות אחרות. ההצלחה הזו הפכה את בירד לסטארט-אפ שהגיע בפרק זמן הקצר ביותר למעמד של "יוניקורן" שפירושו הערכת שווי של מיליארד דולר.

הפסדים של 359 מיליון דולר

על רקע רגולציה גוברת וחששות בטיחותיים, ההפסדים של בירד התרחבו בשנה שעברה ל-359 מיליון דולר לעומת 215 מיליון ב-2021. עד שהגיע למצב של פשיטת רגל. לפי הודעת בירד הגלובלית, החברה תמשיך לפעול בכל השווקים בעולם. בירד היא החברה הראשונה שנכנסה לשוק של הקורקינטים בישראל. לפי בירד ישראל, החברה בארץ היא רווחית - אחד משלושת השווקים הטובים ביותר של בירד, והיא ממשיכה לפעול כרגיל ואף להתרחב לערים נוספות. עם זאת, אם בירד העולמית תימכר לחברה אחרת או תפסיק לפעול, תהיה לכך השפעה בטווח הארוך גם על הפעילות בישראל.

קשה שלא לראות שגם בישראל טרנד הקורקינטים השיתופיים כבר מתחיל לקרוס תחת עצמו, כשחברות כמו Tier ו-Wind פרשו במהלך חצי השנה האחרונה מהשוק, מבירד ישראל נמסר: "תהליך ההבראה הגלובלי הינו חשוב ברמה הבינלאומית אך אין לו כל השפעה על פעילות החברה בישראל, שהינה רווחית ועצמאית. בירד ישראל תמשיך לפעול כרגיל, להתרחב לערים נוספות ולהעניק ללקוחותיה את פיתרון ההתניידות האולטימטיבי בערים כפי שעשתה בחמש השנים האחרונות מאז כניסתה לישראל".