אנשי מילואים? שימו לב להטבות החדשות של צה"ל

בצה"ל מרחיבים את סל ההטבות למילואימניקים ובני משפחותיהם שנפגעו כלכלית בעקבות שירות המילואים הממושך. בין ההטבות: החזר כספי על סיוע נפשי לילדים, פיצויים על אבדן הכנסה וגם החזרים על בייביסיטר - גם ללא קבלות | זה הסכום שחולק עד עתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/23 12:53 ח בטבת התשפד

אנשי מילואים? שימו לב להטבות החדשות של צה"ל
חיילי צה"ל, סל ההטבות מתרחב, צילום: David Cohen,Flash90

מלחמת חרבות ברזל נכנסה היום (ד') ליומה ה-75 והסוף עוד לא נראה באופק. מי שמשלמים מחירים אישיים לא קלים הם אנשי המילואים ובני משפחותיהם שעצרו את חייהם למשך כל תקופת הלחימה. לאחר שבצה"ל גיבשו מספר צעדים והטבות למילואימניקים הכוללים את קרן הסיוע המבקשת לתמוך באנשי מילואים שנקלעו לקשיים כלכליים או ספגו נזק כלכלי. נכון לתאריך 19/12/2023 חולקו 17,198,180 שקלים.

סיוע בהוצאות שוטפות

במסגרת הרחבת סל ההטבות למילואמניקים ובני משפחותיהם, נפתחו מספר הטבות נוספות המיועדות גם לנשות המילואימניקים במקרים של אבדן הכנסה, סיוע נפשי לילדים, ימי מחלה וכן להורים גרושים שאינם יכולים לעמוד במטלותיהם.

חיילים במנוחה

חיילים במנוחה, צה"ל מסייע. צילום: Flash90

בין היתר אפשר יהיה להגיש בקשות באתר המילואים גם על הוצאות שוטפות ובמקרים מסויימים יסתפק הצבא בהצגת אופן התשלום גם ללא קבלה. הוצאות דוגמת נסיעה במונית, בייביסיטר או כל הוצאה שוטפת אחרת תוכל לזכות בהחזר מטעם הצבא אך ייתכן ותצטרכו לספק הסברים מדוע הסכום חרג מסכום התמיכה שקיבלו המילואימניקים בתחילת המלחמה.

הפרוייקס ייסגר

החזר גם על הוצאות תחבורה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סיוע לעצמאיים ובמקרים של קושי כלכלי

במקרים של ימי מחלה, ימי מחלת ילד וכן הורים גרושים שלא יכלו לעמוד בהתחייבויותיהם, תסייע הקרן במקרים שתוכח פגיעה בהכנסה של האם, אך לא במקרים בהם ימי החופש לא פוגעים בהכנסה. צה"ל לא ישלים את עלות שכר הדירה של החיילים, גם במקרים בהם לא התגוררו כלל בדירה בזמן השירות.

הקרן תסייע גם במקרים של קושי כלכלי ממשי לחיילי המילואים בפעימות של עד 2,000 שקלים בחודש. בנוגע לעסקים עצמאיים תעניק הקרן סיוע לעסקים שהיו אמורים לגדול כאשר כל בקשה תיבדק לגופה, כך גם לגבי עסקים חדשים.

איזור קרן הסיוע באתר המילואים

איזור קרן הסיוע באתר המילואים צילום: צילום מסך