מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בשורה למילואמניקים: הלחץ עבד - המענק לא ייפגע

שר האוצר הורה לרשות המיסים לתקן את תקנות הפיצוי לאנשי מילואים בעלי עסקים, כך שתגמול המילואים לא יחושב במחזור העסקאות של העצמאים ובכך לא ייפגע הפיצוי מהמדינה. סמוטריץ': "רשות המיסים יבצעו תיקון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/23 13:07 ו בטבת התשפד

בשורה למילואמניקים: הלחץ עבד - המענק לא ייפגע
סמוטריץ', משנה כיוון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע הביקורות על התקנות אותן הפיצה רשות המיסים לפיה בחישוב המענק למילואימניקים בעלי עסקים יחושבו גם דמי המילואים המשולמים להם בידי הביטוח הלאומי, שלח היום (ב') שר האוצר סמוטריץ' מכתב לראש רשות המיסים בבקשה לבטל את התקנה, זאת לאחר ביקורת ציבורית על המהלך שייפגע באנשי מילואים בעלי עסקים.

הבשורה למילואמיניקים העצמאיים

במכתב מדגיש סמוטריץ' כי "בעת שירות מילואים ארוך כפי שמשרתים מספר רב של אנשים במלחמת חרבות ברזל, קבוצת המילואימניקים העצמאיים נפגעת באופן מיוחד, שכן הפגיעה בעסק עצמאי בשל היעדרות בעליו לתקופה ארוכה גבוהה בהרבה מאבדן ההכנסה החודשית של בעל העסק. בהמשך קובע סמוטריץ': "דמי המילואים המשולמים מאת הביטוח הלאומי לא יובאו בחשבון במסגרת מחזור העסקאות בתקופת הזכאות".

המכתב שהוציא שר האוצר

המכתב שהוציא שר האוצר צילום: צילום מסך

רשות המיסים יבצעו תיקון

סמוטריץ' הוסיף בעמוד הטוויטר שלו וכתב: "לא אתן שיפגעו במילואימניקים, ההפך הוא הנכון. תגמול המילואים לא יחושב במחזור העסקאות של העצמאים, ורשות המיסים יבצעו תיקון בנושא.