בדקו אם אתם זכאים: הביטוח הלאומי התחיל לחלק כסף לתושבי ישראל

ל-53,532 מבוגרים ולכ-25 אלף ילדים: הביטוח הלאומי העביר מעל ל-261.2 מיליון שקלים ל"מענקי האכלוס" עבור מפוני הצפון והדרום בעקבות המלחמה. הזכאים יראו את התשלום בחשבונם מחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/23 13:46 ח בכסלו התשפד

בדקו אם אתם זכאים: הביטוח הלאומי התחיל לחלק כסף לתושבי ישראל
מפוני העוטף במלון, צילום: פלאש 90

התשלום לזכאים הועבר: הביטוח הלאומי העביר היום בבוקר (ג') את תשלום מענקי האכלוס למפוני הצפון והדרום וזאת לאחר שבימים האחרונים הצליב, לפי דרישת משרד התיירות ומשרד האוצר, את הרשימות של השוהים בבתי המלון שהועברו על ידי משרד התיירות לבין ההצהרות שהתקבלו במערכת הייעודית שהקימו בביטוח הלאומי.

צילום: Nati Shohat/Flash90

הזכאים למענק של הביטוח הלאומי

כדי להיות זכאי למענק, החליטה הממשלה כי הזכאות תיקבע למי שכתובת המגורים שלו עודכנה ברשות האוכלוסין וההגירה ומקום מושבו פונה בעקבות המלחמה, וכן ושאינו לן בבית מלון במימון המדינה.

נציין כי ברשימות שהועברו אל הביטוח הלאומי היו רשומים כ-78 אלף שוהים, ולאחר בדיקת הנתונים נמצאו כ-13,000 רשומות שגויות ובלתי ניתנות לזיהוי שהועברו חזרה אל משרד התיירות. כמו כן, נמצא שכ-11,000 אלף מפונים היו ברשומות של בתי המלון ובמקביל הצהירו, לאחר ניתוח מעמיק של הנתונים על ידי הביטוח הלאומי נמצא שכ-6200 מתוכן נכחו בבתי המלון לתקופה חלקית ויהיו זכאים על הזמן בהם לא שהו במלון, וכ-1700 מתוכם ההצהרות תאמו לעדכון המלונות על שהייה חלקית והתשלום יועבר להם עבור הזמן בו שהו מחוץ למלונות.

המענק שיקבלו המפונים מהביטוח הלאומי

סכום המענק עבור מבוגר (כולל ילד מעל גיל 18) – 200 שקלים ליום, כאשר התשלום יהיה עבור מבוגר שמקבל קצבת ילדים – לחשבון הבנק אליו משולמת קצבת הילדים. אם אינו מקבל קצבת ילדים – התשלום יועבר לחשבונו הפרטי.
עבור ילד (עד גיל 18) – ישולמו 100 שקלים ליום, ישירות לחשבון הבנק אליו משולמת קצבת הילדים.

הביטוח הלאומי מעדכן כי ל-2,675 זכאים לא מעודכנים פרטי חשבון הבנק, וקורא להם להיכנס לאתר הביטוח הלאומי ולעדכן את חשבון הבנק. כמו כן, הביטוח הלאומי יישלח לזכאים אלה מסרונים על הצורך בעדכון חשבון הבנק כדי להעביר אליהם את התשלום.