מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גורמים משתמשים לרעה בפרטי בנק ואשראי: כך תטפלו בזה

מאז תחילת המלחמה, בבנק ישראל מדווחים על מקרים בהם גורמים משתמשים לרעה בפרטי אשראי ובנק - כך משפחות הקורבנות יוכלו לטפל בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/23 14:37 כו בתשרי התשפד

גורמים משתמשים לרעה בפרטי בנק ואשראי: כך תטפלו בזה
צילום: shutterstock

שימוש לרעה בכרטיסי אשראי ופרטי חשבון בנק של נפגעי המצב הבטחוני: בעקבות האירוע הבטחוני אנו עדים למקרים שבהם נעשה שימוש לרעה בכרטיסי אשראי ופרטי חשבון בנק. האירוע מטופל מתחילתו על ידי גורמי המקצוע בבנק ישראל, לרבות צוות מיוחד בפיקוח על הבנקים, בשיתוף גורמי הממשלה והביטחון הרלוונטיים.

כך מתבצע הטיפול באירוע

1. כאשר ידוע היכן מנוהל החשבון או כרטיס האשראי של הנפגע

מבוצעות פניות על ידי בני משפחה לבנק ולחברת כרטיסי האשראי הספציפית על מנת להקפיא את הפעילות בחשבון. הפיקוח על הבנקים הנחה את הגופים המפוקחים לפעול במצב כזה להקפאת חשבון, תוך הפעלת ניהול סיכונים נדרש וקיום תהליך זיהוי מהיר ומותאם למצב.

2. כאשר לא ידוע היכן מנוהלת פעילות פיננסית של מי שנפגע

הפיקוח על הבנקים הקים צוות מיוחד לטיפול במצבים אלו. הציבור מתבקש לפנות במידת הצורך למוקד הפניות של הפיקוח בטלפון 9086* ו-02-6552680.

בנק ישראל, לוחץ על הבנקים להגדיל ריביות

בנק ישראל, לוחץ על הבנקים להגדיל ריביות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כאשר נעשה שימוש לרעה באמצעי תשלום בידי גורמים עויינים - כספם של הלקוחות מובטח ויוחזר

נדגיש כי בהתאם לחוק שירותי תשלום, כאשר נעשה שימוש לרעה באמצעי תשלום בידי גורמים עויינים לגניבת כספי אזרחים, כספם של הלקוחות מובטח ויוחזר.

הפיקוח על הבנקים, הבנקים המסחריים וחברות כרטיסי האשראי מבצעים ניטור שוטף ומעקב אחר האירוע וקוראים לציבור לפנות לקבלת מענה וסיוע בנושאים אלו במידת הצורך, בין אם מול הגוף הפיננסי שבו מתנהל החשבון, ובין אם מול מוקד הפניות המיוחד של הפיקוח על הבנקים בטלפון 9086* ו-02-6552680.

הפיקוח על הבנקים קורא למי שעולה אצלו החשש כי יתכן שיבוצע שימוש לרעה בכרטיס האשראי להודיע לגופים הפיננסיים כדי שיקפיאו פעילותם ולא יגרמו נזקים כספיים.