המינוי של סמוטריץ' אושר - זה הסרוג שיעמוד בראש רשות המיסים

לאחר שהודיע על כוונתו למנות את עו"ד שי אהרונוביץ' לעמוד בראש רשות המיסים, עבר המינוי את אישור הממשלה. כיהן בעבר כסמנכ"ל בכיר ברשות המסים ובמגוון תפקידים באקדמיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/23 15:10 יב בתשרי התשפד

המינוי של סמוטריץ' אושר - זה הסרוג שיעמוד בראש רשות המיסים
שי אהרונוביץ', ראש רשות המיסים, צילום: דוברות משרד האוצר

לאחר שהודיע כי בכוונתו למנות את עו"ד שי אהרונוביץ' למנהל רשות המיסים, אישרה הממשלה את החלטת שר האוצר סמוטריץ' ואהרונוביץ' ייכנס לתפקידו. סמוטריץ' בירך: "שי הוא האיש הנכון במקום הנכון להוביל את רשות המיסים בשנים הבאות ולהצעיד אותה לעבר עידן טכנולוגי חדש שיעמיק את הגביה וישפר את השירות וינהל מאבק חסר פשרות בהון השחור ובפשע המאורגן" אמר.

"התרשמתי מאוד מהמשנה הסדורה שלו, מההיכרות המעמיקה שלו עם תפקידיה ואגפיה השונים של הרשות ומהמוטיבציות הגבוהות שלו לשירות הציבור" הוסיף סמוטריץ'.

החל את עבודתו ברשות המסים בשנת 2001

עו"ד אהרונוביץ׳ בן 48 נשוי ואב לארבעה ילדים החל את עבודתו ברשות המסים בשנת 2001, ובמסגרת עבודתו ברשות לאורך השנים התמחה בכל תחומי העיסוק של רשות המיסים. בתוך כך, במהלך השנים ניהל שי יחידות מטה ויחידות שטח, והוביל רפורמות ותיקוני חקיקה משמעותיים.

רשות המיסים

רשות המיסים, יו"ר חדש. צילום: FLASH90

בחמש וחצי השנים האחרונות משמש שי כסמנכ"ל בכיר ברשות המסים וכמי שאחראי על ניהול מערך משרדי מיסוי מקרקעין ברשות המסים. בתפקידו זה הוביל שי, בין השאר, תהליכי אוטומציה שונים כגון ביצוען של שומות באופן אוטומטי, ודיגיטציה של כלל הנתונים ההיסטוריים של רשות המיסים. בנוסף הוביל מהפכה במתן שירות לציבור באופן מקוון, תוך שילוב מערכות אינטרנטיות ומתן שירות במסגרת מוקד שירות ארצי.

תפקידיו באקדמיה

במקביל לתפקידיו ברשות, מרצה שי מזה כחמש עשרה שנים בקורסים אקדמיים שונים בתחומי המיסוי במספר אוניברסיטאות ומכללות אקדמיות, וכן במסגרת פורומים מקצועיים שונים של הלשכות המקצועיות.