בשורה לבעלי העסקים? במשרד הכלכלה פועלים להביא 40 אלף עובדים זרים

מנכ"ל המשרד אמנון מרחב אמר את הדברים במסגרת פרלמנט העסקים של התאחדות בעלי המלאכה והתעשייה. הוא הוסיף: "זה לא שאנשים לא רוצים לעבוד - אין עובדים" | הוא תוקף את משרד הבריאות בנוגע לרפורמת הייבוא: "אנחנו נלחמים בהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/23 00:22 כד באלול התשפג

בשורה לבעלי העסקים? במשרד הכלכלה פועלים להביא 40 אלף עובדים זרים
עובדים זרים, אכיון, צילום: Moshe Shai/FLASH90

אמנון מרחב, מנכ"ל משרד הכלכלה התייחס אתמול למצוקת העובדים של בעלי העסקים ואמר כי משרד הכלכלה מקדם את הבאתם של 40 אלף עובדים זרים לישראל: "העלנו דרישה להעלות את מכסת העובדים הזרים בעוד 40 אלף אנשים. אנחנו מודעים למחסור" אמר.

הדרישה של השר ברקת

את הדברים אמר אתמול (ו') בראיון לעיתונאי אטילה שלומפבי במסגרת פרלמנט העסקים של התאחדות בעלי המלאכה והתעשייה כשבחדר התלהמו הרוחות כשבעלי העסקים דרשו להעלות את מכסות הפלסטינאים שנכנסים לעבוד. עוד הוסיף: "יש במדינת ישראל אבטלה של 3-4%, זה מעט מאוד, זה לא שאנשים לא רוצים לעבוד - אין עובדים. שר הכלכלה העלה בפני הממשלה את הדרישה להביא 40 אלף עובדים זרים ואנחנו מנסים לפתור את המחסור".

אמנון מרחב, נגד משרד הבריאות

אמנון מרחב, נגד משרד הבריאות צילום: Chaim Goldberg/Flash90

"הזוי איך שמשרד הבריאות חוסם את היבוא לישראל"

בנוגע לשאלות שעלו על נושא היתרי הייבוא השיב: "משרד הכלכלה בתמיכה של כל חברי הכנסת מובילים רפורמה שלא הייתה 30 שנה המקדמת את האג'נדה 'אם זה משווק באירופה זה טוב לישראל' בלי שום דרישה אחרת ונוספת. זו בשורה גדולה. משרד הבריאות מתנגד, אבל ראש הממשלה איתנו. זה הזוי איך שמשרד הבריאות חוסם את היבוא לישראל, אנחנו נלחמים בהם".