מהרו לתדלק: מחיר הדלק מטפס - כמה זה יעלה לכם?

גם החודש חתם שר האוצר על הפחתת מס הבלו ומס הקניה של הבנזין, אולם כיוון שהפעם ההפחתה הייתה מצומצמת יותר התוצאה בפועל - עליית מחירי הדלק בישראל | כמה זה יעלה לכם?

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/23 14:05 יד באלול התשפג

מהרו לתדלק: מחיר הדלק מטפס  - כמה זה יעלה לכם?
מחירי הדלק, צילום: Jamal Awad/Flash90

מהרו לתדלק: שר האוצר חתם על הורדת המס על הדלק כמידי חודש בתקופה האחרונה, אולם בניגוד לחודשים האחרונים בהם המהלך הוזיל את המחיר, החודש הסיבסוד מופחת, מה שבפועל מייקר את מחיר הדלק בעשר אגורות לליטר בשירות עצמי. נזכיר כי המחיר כיום עומד על 6.85 שקלים לליטר דלק בשירות עצמי, בחודש הבא, למרות הפחתת המס, המחיר יעלה ל- 6.94.

הפחתה של 100 אגורות במחירו של ליטר בנזין - לעומת מחירו ללא הפחתות מס

כאמור, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', חתם על צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקניה המוטלים על בנזין. הצווים קובעים כי במהלך חודש ספטמבר 2023 יופחתו מס הקניה ומס הבלו המוטלים על בנזין, כך שתחול הפחתה של 100 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן לעומת מחירו ללא הפחתות מס. למרות ההפחתה, צפוי מחירו של ליטר בנזין לצרכן לחודש ספטמבר לעלות ל- 6.94 שקלים לליטר.

סמוטריץ

סמוטריץ' עומד בסירובו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאז אפריל 2022, על רקע העלייה במחירי הדלק, חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקניה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראות השעה הנמצאות בתוקף כיום מביאות להפחתה של כ-89 אגורות מהמחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס. הפחתה זו אמורה הייתה להצטמצם בסוף חודש אוגוסט, כך שתחול הפחתה של 13 אגורות בלבד במחירו של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס, אשר תעמוד בתוקף עד סוף השנה.