מדד המחירים לצרכן האינפלציה נבלמת: עלייה במחירי המזון - בשורה רעה לשוכרים

מדד המחירים לצרכן עלה בחוד יולי ב-0.3% אך האינפלציה ממשיכה לרדת ועומדת כיום על 3.3%. המדד משקף עלייה במחירי הפירות והירקות | שכר הדירה לשוכרים חדשים עלה ב-3.8%

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 15/08/23 20:20 כח באב התשפג

האינפלציה נבלמת: עלייה במחירי המזון - בשורה רעה לשוכרים
המחירים ממשיכים לעלות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את מדד המחירים לצרכן שהראה בחודש יולי עליה קלה של 0.3% כשהמגמות של יוקר המחיה מורגשות בעיקר בתחומי המזון והדיור. כך למשל מחירי הפירות והירקות עלו בחודש יולי ב-3.4%, מחירי הדיור והתחבורה עלו ב-0.7% ומחירי המזון עלו ב-0.4%.

האינפלציה ממשיכה להיבלם

בתוך כך האינפלציה ממשיכה להיבלם ועומדת כיום על 3.3%. המדד משקף גם עלייה במחירי השכירויות כאשר השכירות ללא דירות שבשכירות ציבורית עלו ב-0.5% ודירות להשכרה עבור שוכרים חדשים עלו ב3.8%. נקודת אור אפשר לראות במחירי ההנעלה וההלבשה כאשר המדד שלהם ירד ב4.8% ובנוסף גם מחירי הרהיטים והציוד לבית ירדו בשיעור של 1.2%, דווקא תחזוקת הבית עלתה ב-0.6%.

בניינים חדשים, ירידה חדה ברכישת דירות חדשות

בניינים חדשים, עלייה במחירי השכירות, צילום: Moshe Shai/FLASH90

דרישה - לעצור את העלאות הריבית

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, רון תומר, אומר בעקבות עליית מדד המחירים לצרכן כי "עליית המדד הנמוכה בחודש יולי, לצד קצב גידול האינפלציה אשר נמצא בירידה בחצי שנה האחרונה, מאפשרים את עצירת העלאות הריבית. עליות הריבית התכופות פוגעות בפעילות העסקית ומייקרות את עלות עשיית העסקים בישראל", מסר תומר, "עם התמתנות קצב עליית המחירים אנחנו בהחלט סבורים כי יש לעצור את עליות הריבית, וככל שהמגמה תמשיך, לאותת על הורדות ריביות עתידיות".