הוועדה אישרה את המינוי של סמוטריץ' - המועמד החרדי מונה

מינוי עו"ד ספי זינגר ליו"ר הרשות לניירות ערך אושר על ידי ועדת המינויים, זאת לאחר שהובא בידי שר האוצר סמוטריץ'. לזינגר עבר בשירות הציבורי והוא מכהן כשותף במחלקת חברות וניירות ערך במשרד הרצוג פוקס נאמן. בעברו למד בישיבת חברון היוקרתית

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 06/08/23 10:00 יט באב התשפג

הוועדה אישרה את המינוי של סמוטריץ' - המועמד החרדי מונה
ספי זינגר, וועדת המינויים אישרה את המינוי, צילום: עידן גרוס

ועדת המינויים אישרה את החלטת שר האוצר סמוטריץ' למנות את עו"ד ספי זינגר ליו"ר הרשות לניירות. בסוף השבוע קיבל מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר הודעה ממזכירות הוועדה כי ההחלטה על מינוי עו"ד זינגר אושרה על ידי ועדת המינויים.

היה אחראי על החוק החדש לחדלות פרעון

חברי ועדת המינויים הם השופטת בדימוס שלומית דותן, אודי ניסן ושוקי אמרני. זינגר (44) מכהן כיום כשותף במחלקת חברות וניירות ערך במשרד הרצוג פוקס נאמן. בעברו עבד גם כעורך דין במשרד המשפטים וכיהן שם במגוון רחב של תפקידים במחלקת ייעוץ וחקיקה תחת המשנה ליועץ המשפטי דאז, עורך הדין אבי ליכט.

הבוקסה לניירות ערך, יו"ר חדש לראשות ני"ע

הבוקסה לניירות ערך, יו"ר חדש לראשות ני"ע צילום: Roy Alima/Flash90

זינגר היה אחראי על תחום חדלות הפירעון והוביל בממשלה ובכנסת את המהלך לחקיקתו של אחד החוקים הכלכליים המרכזיים ביותר בשנים האחרונות - חוק חדלות פירעון החדש. בנוסף, היה שותף לחלק גדול מהרפורמות המשקיות שנערכו באותם השנים, ובין היתר, הסדרת תחום האיגוח, הסדרת חלק המדינה במשאבי הטבע של ישראל (ועדות ששינסקי) ומתווה הגז, הסדרת תחום האשראי החוץ בנקאי והוועדה לבחינת הסדרי החוב בישראל.

"מאמין מאד בספי וביכולות שהוא מביא איתו"

השר סמוטריץ' בירך על אישור המינוי: "אני מאמין מאד בספי וביכולות שהוא מביא איתו. הניסיון שלו הן בשוק הפרטי והן במגזר הציבורי בתחום הכלכלי ובתחום ניירות ערך בפרט, יחזקו מאד את הרשות לניירות ערך".

אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות ברך אף הוא על המינוי "אנחנו מברכים על החלטת ועדת המינויים שאישרה סוף כל סוף את עו"ד ספי זינגר ליו"ר ברשות לניירות ערך. זוהי שעה קריטית לשוק ההון בישראל בשעה שהבורסה מתייבשת: בחודשים האחרונים היקף המסחר בשוק ההון הישראלי יורד, הנפקה של חברות חדשות בשוק ההון הישראלי נעצרה לחלוטין, וכל יום שעובר גורם לנזק כספי לחברות הציבוריות ולציבור המשקיעים. לעורך הדין זינגר אין לצערנו מאה ימים של חסד. הרשות לניירות ערך צריכה להוביל בהקדם שורת צעדים שתעודד השקעה בחברות הישראליות על פני חברות ציבוריות בבורסות אחרות בעולם. הבורסה הישראלית היא מנוע צמיחה משמעותי ביציאה של המשק מהמיתון המסתמן".