סמוטריץ׳ מגיב לדו"ח S&P ולהודעת אחד ממנהיגי המחאה על הכוונה לפגוע בכלכלה הישראלית

סוכנות דירוג האשראי פרסמה דוח על הכלכלה הישראלית, ובין היתר נכתב כי היא חזקה אך השינויים במערכת המשפט מסוכנים | אחד מראשי המחאה הסביר כיצד ניתן לפגוע בכלכלה הישראלית. שר האוצר: "האופוזיציה חייבת לגנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/23 21:17 ט באב התשפג

סמוטריץ׳ מגיב לדו"ח S&P ולהודעת אחד ממנהיגי המחאה על הכוונה לפגוע בכלכלה הישראלית
השר בצלאל סמוטריץ' | , צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בעקבות אישור החוק לצמצום עילת הסבירות, סוכנות דירוג האשראי S&P פרסמה מוקדם יותר היום (ה') דוח מיוחד על כלכלת ישראל למשקיעיה, ובין היתר נכתב כי הכלכלה הישראלית חזקה, אך השינויים במערכת המשפט מסוכנים לה. בנוסף, הסוכנות הורידה את תחזית הצמיחה של ישראל מ-3% ל-1.5%. כמו כן, במהלך ראיון שפורסם באתר "כלכליסט" עם משה רדמן, אחד ממובילי המחאה, הסביר רדמן כיצד ניתן להפיל ממשלה במדינה דמוקרטית: "מתחילים להקשות מאוד על המצב הכלכלי. כבר רואים שמוציאים מישראל כסף, נראה בקרוב מהלך של משיכת כספים מהבורסה". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס לדברים. 

"להגיע להידברות אמיתית כדי להוביל להסכמות משותפות"

"כשמביטים מעבר לכותרות בערוצי התקשורת", פתח וכתב שר האוצר בחשבון הפייסבוק שלו, "רואים שגם S&P כמו מודיס אינה ממליצה על הורדת דירוג האשראי ואינה מזהירה מפגיעה בכלכלה בשל הרפורמה המשפטית אלא בגלל המחאה שמייצרת אי יציבות".

"ובינתיים משה רדמן אחד ממנהיגי המחאה גם מצהיר בגלוי על כוונתם לפגוע בכלכלה הישראלית. האופוזיציה חייבת לגנות גורמים כמוהו שעושים נזק למדינת ישראל, ולהגיע להידברות אמיתית כדי להוביל להסכמות משותפות ויחד לתקן את הדברים החיוניים במערכת המשפט ולחזק את הכלכלה הישראלית".

ליברמן: "הצונאמי הכלכלי עליו התרעתי כבר כאן"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, התייחס בחשבון הטוויטר שלו לדוח של S&P: "ב-2021 בהיותי שר האוצר, סוכנות הדירוג S&P, שיבחה את איתנות המשק הישראלי ואישרה   את דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה הגבוהה של AA-. כמעט שנתיים אחרי, אותה סוכנות מזהירה את מדינת ישראל ומצהירה ששינוי במערכת המשפט יסכן את כלכלת ישראל. הצונאמי הכלכלי עליו התרעתי כבר כאן, בנימין נתניהו נגד הכלכלה בפרט ונגד מדינת ישראל בכלל.